Komoly kihívásokkal néznek szembe idén az elektromos autók gyártói, csökkenő kereslet, magas költségek, és komoly konkurenciaharc, árverseny jellemzi ezt a szegmenst. A BYD a világ egyik legnagyobb gyártójaként előre menekül, és komoly technológiai fejlesztéssel csökkentik a költségeket, egyben javítják az autók paramétereit.
Ennek bizonyítéka az idén érkező Blade akkumulátor második generációja, ami akárcsak elődje, lítium-vas-foszfát kémiával működik. Ezzel hosszabb élettartamot és nagyobb biztonságot ígér a kínai gyártó, a lapos kialakítással pedig teret spórolnak meg.
A biztonságra már az első generációnál nagy hangsúlyt fektetett a BYD, több tesztvideóval akarták bizonyítani, hogy a Blade mennyire bírja a fizikai behatásokat, és nehezen gyullad ki:
A második generáció ennek az elképzelésnek az evolúciója, könnyebb és kisebb, mint az elődje (több hely marad a csomagoknak, utasoknak), a cellák energiasűrűsége 190 Wh/kg az eddigi 150 Wh/kg értékkel szemben. Így ugyanahhoz a kapacitáshoz elég kevesebb cella, ezzel könnyebb lehet az autó, ami jótékonyan hat a hatótávra. A várakozások szerint ezzel a BYD akkumulátorai könnyedén hozzák majd az 1000 kilométeres hatótávot a kínai CLTC-szabvány szerint.
A debütálás 2024. nyár végén várható, a BYD modellek árazása várhatóan ezzel a lépéssel egy szintre kerül a belső égésű motorral szerelt típusok áraival. Ezzel pedig megindul az igazi terjeszkedés a külföldi piacokon, 2023-ban még csupán 240 ezer autót exportáltak, de 2025-re ezt a számot egymillióra akarják növelni.