A nagy, globális autógyártók közül egyértelműen a Toyota a hidrogén-üzemanyagcellás hajtások legfőbb zászlóvivője, a japán óriás határozottan hisz abban, hogy az egyelőre ipari szinten nehezen tárolható, kezelhető, de kipufogócső végén csak vizet eredményező hidrogén hosszabb távon az akkumulátoros elektromos hajtás alternatívája, sőt, legyőzője lehet.
A hit a legmagasabb szintről fakad, a Toyota vezére, Tojoda Akio személyesen elkötelezett ez iránt, aminek nemrég újabb, érdekes tanújelét adta.
A Morizo álnéven autóversenyzőként – akár benzines, akár hidrogénes – négykerekűekkel örömmel fánkokat rajzoló, 67 éves cégvezér nem csak az aszfalton van oda a kerek finomságokért: miután annak idején az USA Massachusetts államában található elitegyetem, a Babson College hallgatójaként megtapasztalta a kávéba mártogatott sült tészta élményét (1982-ben diplomázott ott), nem tud elszakadni azoktól – olyannyira nem, hogy 2019-ben, az intézmény évnyitóján mondott beszédében is kitért a fánkokra.
Nem egyszerűen az amerikai diákoknak szóló gesztus volt ez, a rajongása mostanra más formában is testet öltött: a Toyotánál meglévő hidrogénhajtási szakértelem hasznosításával „bűntudat nélkül” fogyasztható fánkok készítését is megvalósította.
Tojoda a rangos tokiói étterem, az Epicure tulajdonos-séfjét, Fudzsiharu Kodzsit kérte fel, hogy készítse el az előállítás és a fogyasztás szempontjából is a lehető legbarátságosabb fánkot, az eredmény pedig a tej és tojás helyett szójatejet, a tofukészítés melléktermékeként amúgy kidobásra szánt szójamasszát, valamint leopárdkontyvirág- (konnyaku-) lisztet tartalmazó finomság lett.
A gluténmentes Morizo-fánkok az alapanyagoknak köszönhetően a sütés során a hagyományos társaiknál jóval kevesebb olajat vesznek fel, ráadásul a hőkezeléshez szükséges energiát a Toyota hidrogén-üzemanyagcellájából nyeri az azokat elsőként a szuzukai versenypályán kínáló foodtruck.
A Moziro-féle csemegét málnával vagy szójavajas csokoládéval kínálják – a tervek szerint a közeljövőben már Japán-szerte.