2021-ben a kaotikus Magyar Nagydíjon még futamgyőzelmet szerzett Esteban Oconnal, 2022-ben a konstruktőri bajnokság 4. helyén zárt az Alpine, ám a Renault által birtokolt francia Forma-1-es csapat azóta csak visszafelé halad.
Tavaly az Alpine márka éléről távozott az addigi vezérigazgató, Laurent Rossi, nem sokkal később az F1-es csapatfőnök, Otmar Szafnauer, a technikai igazgató Pat Fry, a veterán sportigazgató Alan Permane, az idei év elején saját döntésből búcsúzott Matt Harman (újabb) technikai igazgató és Dirk de Beer aerodinamikai igazgató, majd nem sokkal később a korábbi csapatfőnök, Bob Bell is.
Bár a tavaly óta mindent is irányító Bruno Gamin igyekszik egyben tartani az alakulatot, az utóbbi időszakban jó néhányszor felmerült már, hogy a magát 2024-re a mezőny végére ledolgozó gyári csapatot eladhatják.
Szerdán újra ettől volt hangos az F1-es szaksajtó: az anyacég Renault a szuzukai versenyhétvégén állítólag világossá tette, hogy az enstone-i csapat eladó, a leendő vásárlónak egyetlen feltételt szabtak csak, azt, hogy az átvétel után is a Renault Viry-Chatillonban gyártott F1-es motorjait kellene használnia, erre kellene kötelezettséget vállalnia. (Az erőforrást jelenleg és a belátható jövőben is csak az enstone-i autókban dolgozott-dolgozik, 2026-ra sem akadt motorpartner.)
Az Alpine egy részét egyébként már tavaly értékesítették, a filmsztár Ryan Reynolds nevével fémjelzett sportbefektetői csoport 200 millió euróért 24%-os tulajdonrészt szerzett az istállóban – gyanítható, hogy az akkor ezzel kb. 800 millió euróra értékelt csapat mostanra olcsóbbá is válhatott.
Akárhogy is, a Renault-Alpine egyelőre tagadja, hogy téma lenne az eladás, a közösségi médiában határozott hangnemben reagáltak a hírre:
„A csapat eladását illető pletykák nem igazak. Az alakulat kategorikusan nem eladó” – írták.