Az Aston Martin vezetősége komoly stratégiai változtatásra szánta el magát. Olvasva a piaci folyamatokat rájöttek, hogy nem túl okos döntés mindent egy lapra téve a teljes modellkínálatból száműzni a belső égésű motorokat 2030-ra. 

Erről a vállalat ügyvezető elnöke, Lawrence Stroll beszélt az Autocarnak adott interjúban.

Visszaugorva az időben 2022 áprilisáig, az Aston Martin egy nyilatkozatban 2030-at tűzte ki célul a belső égésű motorral szerelt modellek nyugdíjazására. Akkoriban a gyártó azt tervezte, hogy már 2025-ben értékesíti első elektromos autóját, az első plug-in-hibrid modell pedig 2024-ben érkezik. A változó viszonyok viszont alkalmazkodást igényelnek, így az Aston Martin csúsztatja az elektromos átállást: Stroll szerint a vállalat első teljesen villanyhajtású modellje 2025 helyett legkorábban 2027-ben érkezhet.

A V8-asok rajongói örülhetnek ennek a döntésnek 1

Így rászánják az időt, és teljes offenzívát indítanak majd, közös platformra terveznek négy különböző típust: túrakupét, két szabadidő-autót és egy középmotoros szupersportkocsit. Addig a konnektoros hibrideken van a hangsúly, az első ilyen modell pedig nagyot fog durranni, a 998 lóerős Valhalla méltó lesz a márka hagyományaihoz. Stroll az Autocarnak elmondta, hogy a vásárlók még mindig „hangokat és illatokat” szeretnének a sportautóktól.

A hibrid hajtáslánc gerincét a Mercedes-AMG-től érkező V8-as, V12-es erőforrások adják majd, Stroll szerint a vásárlók ebben az ársávban nem akarnak hathengerest maguknak, még mindig nagyobb motorokra vágynak. Amíg lesz rá kereslet, és engedi a szabályozás, addig az Aston Martin gyárt majd belső égésű motorral szerelt autókat.