Az elfogadott Euro 7-rendelet egyebek mellett a közúti járművek károsanyag-kibocsátását szabályozza, de más típusú kibocsátások, például a gumiabroncskopás és a fékrészecske-kibocsátás tekintetében is szabályokat állapít meg.
A személyautók és a kisteherautók esetében a rendelet nem módosítja a jelenleg hatályos Euro 6-os határértékeket, de szigorúbb követelményeket vezet be a szilárd részecskékre vonatkozóan. A nehézgépjárműnek minősülő autóbuszokat és tehergépkocsikat illetően a rendelet szigorúbb határértékeket ír elő számos szennyező anyag tekintetében, köztük a dinitrogén-oxidra vonatkozóan (N2O) is, amelyekről a szabályok korábban nem rendelkeztek.
Az Euro 7 szigorúbb határértékeket vezet be a fékezés során keletkező részecskekibocsátásra vonatkozóan, és egyedi határértékeket határoz meg az elektromos járművek esetében. Az új szabályok a járművek élettartamára vonatkozó követelményeket is szigorítják. A rendelet a kihirdetését követő huszadik napon lép hatályba.