A korai nyolcvanas évekbeli Škoda modelleket, a Rapid Coupé 130-at és 135-öt sportfelszereltséggel is lehetett választani. Az „ezerkettes” motorokat felváltották az 1,3 literesek, amelyek már kétféle sűrítési aránnyal készültek, a hengerfejük a korábbi versenyautókhoz hasonlóan szelepenként önálló légcsatornás, de már alumíniumöntvény volt.
Sajnos ezek a különleges modellek állítólag soha nem voltak kaphatók a Merkúr kereskedésekben. Külföldi valutáért biztosan hozzá lehetett jutni, akárcsak egy Opel Kadetthez, de itthon akkoriban a Škoda csúcsát a 120GLS jelentette, amelyből mindössze néhány száz darab talált gazdára Magyarországon.
Most pedig felbukkant egy valódi Rapid Coupé 130 a használtautón, amelyet 15 millió forintért kínálnak, OT-s rendszámmal, a képek alapján kitűnő állapotban. Durván annyit kérnek érte, amennyiből futná egy új elég jól felszerelt Octavia kombira.