A Maserati GranCabrio február végi premierjén megígérték, hogy hamarosan érkezik az elektromos változat, és most, nem egészen két hónappal később be is mutatkozott a vászontetős Folgore, amely – nem meglepetés – ugyanazt a három villanymotoros hajtásláncot kapta meg, mint ami a GranTurismo Folgoréban is dolgozik.
Ennek a hajtásláncnak a szuverén csúcsteljesítménye – átmeneti túltöltéssel 830 lóerőt mozgósíthat a vezető – annak ellenére dinamikusabbá teszi az elektromos verziót, hogy az akkumulátorcsomag csaknem 450 kilogrammal növeli a menetkész tömeget. Míg a V6-os Trofeo álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és 12,2 alatt 200-ra, a Folgorénak ehhez elegendő 2,8, illetve 9,1 másodperc is. A végsebesség 290 km/óra, persze ebben az esetben a hatótávolság meg sem fogja közelíteni az elméleti 419-447 kilométert.
A részletes műszaki adatokért kattints ide!
Nem csak nehezebb lett a kabrió az elektromos hajtáslánc miatt: a csomagtartó kapacitása is csökkent valamelyest; a belső határoló elhelyezésétől függően 20 liter körül veszítünk, de mivel eleve jelképes méretű csupán a poggyásztér, ez nem igazán számít.
Az öt színben rendelhető vászontető mozgatására külön gomb szolgál, de az érintőképernyőről is vezérelhető a folyamat. Ez nincs máshogy a Trofeo kivitelben sem, viszont ott nem kérhetünk újrahasznosított Econyl fonalból készült kárpitozást.
Szintén a Folgore kiváltsága a féktisztító rendszer, amire a regeneratív fékrendszer miatt van szükség: mivel a lassítás jelentős részben a villanymotorok segítségével zajlik, a féktárcsák idővel beragadnának, korrodálódnának. A vezérlés ezért időről időre „feleslegesen” a súrlódófékkel lassít, hogy megtisztítsa a tárcsák felületét.
A Maserati már a GranTurismo Folgore esetében egyedi hangzást komponált a villanymotorokhoz, a kabriónál pedig ez még nagyobb jelentőséget nyer, hiszen szűretlenül élvezhetjük a koncertet.