Pár napja leállt a Tesla Cybertruck kiszállítása a vevőknek az Egyesült Államokban, és mivel a Tesla semmilyen információt nem közölt az okok miatt, így a közösségi médiából derült ki a vélhető ok: a gázpedál alumínium borítása könnyedén lecsúszhat, ami a pedál beragadását, valamint váratlan gyorsítást eredményezhet. 

A TikTokon el.chapito1985 néven futó tulajdonos videón mutatta meg a problémát, ami saját autójával történt. A borítás szó szerint lecsúszik a legkisebb érintésre, egy erősebb padlógáztól is könnyedén lejöhet ugyanígy. Az alul rögzített pedál így pont olyan hosszúságú, hogy a borítás beleér felül a kárpitba és így félig lenyomott állapotban rögzül. Ez elég meglepő lehet ha a sofőr elemeli a lábát.

@el.chepito1985 serious problem with my Cybertruck and potential all Cybertrucks #tesla #cyberbeast #cybertruck #stopsale #recall ♬ original sound - el.chepito

A Cybetruck így is megállítható, a fékpedált lenyomva kikényszeríthető a teljes lassulás, de ezt követően le kell állítani az autót, és kézzel kiszabadítani a pedált, különben újra nekilódul magától. Mondani sem kell, hogy egy ilyen esetben nem egyszerű nyugodtnak maradni, ha egy 845 lóerős 3 tonnás villany-pickup kezd el akaratunkon kívül vágtázni, az maga a katasztrófa receptje. 

Beragadó gázpedál – régi veszély

2010-ben hatalmas port kavart az ügy, a kontrollálhatatlanul gyorsító autóktól és halálos áldozatoktól volt hangos a világsajtó. A Toyota/Lexus volt a főszereplő, a japán márka krízisét okozták az egyre szaporodó jelentések, amelyeket előszeretettel feszegetett a média.

Érvek és ellenérvek záporoztak, szakértői vélemények zúdultak a közvéleményre tonnaszám. A japánok végül a visszahívás mellett döntöttek. Több mint 9 millió autót hívtak a szervizekbe, hogy a veszélyes alkatrészt átvizsgálják, kijavítsák. 

Az Európában visszarendelt autók gázpedál-mizériája nem azonos az Amerikában nagy port felverő hibával, amely szintén a jobb oldali pedált érinti. Szerencsétlen esetben előfordulhat, hogy idegen eredetű szőnyeget használva a gázpedál beragad a nem gyári szőnyeg alá és az autó a vezető szándéka ellenére felgyorsul. Ezt a Toyota gázpedálok taposójának rövidebbre cserélésével orvosolta.”

 Ha a tulaj megszabadul a csupán esztétikai „értéket” képviselő borítástól, akkor minden visszatér a normál kerékvágásba, az autó újra használható. Természetesen az ügyfelek a helyi Tesla szervizközpontba is elvihetik autójukat, hogy ellenőriztessék, javítsák vagy kicseréljék a pedálokat. A javítás nem lehet túl bonyolult; ha a Cybertruck pedálborításai valóban csak bepattintják a helyükre a gyárban, némi ragasztó vagy két csavar kellő megoldásnak tűnik. 

Vannak problémák

A Cybertruck az utóbbi évek legfurcsább, legmegosztóbb négykerekűje, ami annyira extrém, hogy Európában még csak forgalmazásba sem kerülhet jelenleg. Extrém hibái, a gyártás minőségéből fakadó problémái miatt viszont autóipari érdekességként mindig rivaldafénybe kerül. Volt már probléma az elvileg rozsdamentes acélborítás korróziója, de akadt példány, ami két nap használat utánkritikus hibákkal került elszállításra, és egyYoutube-videós alatt az első próbaúton állt meg a Cybertruck.