Két évvel a bevezetése után átdolgozta az F-150 Lightning elektromos pick-upot a Ford. A fejlesztések elsősorban új, illetve tökéletesített elektronikus funkciókat hoznak: az autó mostantól megjeleníti a műszerfalon a töltés pillanatnyi sebességét, szélesebb körben elérhető számos, vontatást támogató szolgáltatás, a központi zár a vezető távozásakor automatikusan reteszel, és bizonyos felszereltségi szinteken megjelent a Blue Cruise önvezető funkció.

Alapvető villanyautós problémát oldott meg a Ford 1

Ezek részben nem forradalmi, részben piacfüggő változások, van azonban egy olyan fejlesztés, ami idővel az összes többi elektromos Fordnak is jelentősen csökkentheti az energiafelhasználását, és javíthatja az utazási komfortját.

A párabefecskendezéses hőszivattyú (Vapor Injection Heat Pump) szélsőségesen hideg vagy meleg időben segít visszafogni az energiafogyasztást. A technológia részletes leírásával még adós a Ford, de alapvetően egy hatásfokjavító megoldásról van szó, ami így még inkább tehermentesíti az akkumulátorról működő fűtő-, illetve hűtőrendszereket – magyarul kemény télen kisebb mértékben csökken a hatótávolság. A megtakarítás pontos mértékét sem közölték.

Alapvető villanyautós problémát oldott meg a Ford 15

A Ford Európában nem forgalmazza ugyan az F-150 Lightning modellt, más elektromos modelljei azonban vannak, így remélhetjük, hogy idővel azokba is bekerül az energiamegtakarítást eredményező fejlesztés.