Itt a lista, hogy mely kínai autók iránt volt a legnagyobb kereslet kontinensünkön idén. Az összeállítás 2024 első két hónapjára vonatkozó adatok alapján készült, valamennyi európai ország eladása szerepel benne,
Ebben az összeállításban Kínában tervezett, gyártott modellek, kínai tulajdonú vállalattól érkező modellek szerepelnek. Idetartozik az MG is, amely bár brit múltra tekinthet vissza, az új modelljei 100%-ban az ázsiai ország termékei, hiszen az MG már a SAIC Motor tulajdonában van.
Modell | Értékesítési darabszán (2024. január-február) |
MG ZS | 14 085 db |
MG4 | 8 805 db |
MG HS | 7795 |
BYD Atto 3 | 2 132 |
BYD Seal | 1 082 |
MG5 | 1 029 |
BYD Dolphin | 987 |
Xpeng G9 | 530 |
MG Marvel R | 362 |
GWM Ora 03 | 320 |
*forrás: JATO Dynamics
Remekül látszik, hogy az MG uralja az európai piacot, a BYD előtt még rengeteg munka áll, hogy behozzák a lemaradást. Mindenki arról beszél mostanában, hogy a kínai autó térhódítása miatt hamarosan bajban lesznek az európai gyártók, de ez még nagyon odébb van. Összehasonlításképpen: a Volkswagen 96 235 autót értékesített csak januárban, míg a Toyota 77 737-et, a BMW pedig 60 299-et Európában.
Szörényi Andris kollégám legutóbbi átfogó cikkéből kiderül, hogy messze van még Kína az autóiparunk elsöprésétől.
Kína 2009 óta a világ legnagyobb autógyártója, és ami aggaszthatja az autópiaci szereplőket, hogy tavaly óta a világ legnagyobb autóexportőre is. De a magyar és az európai vevőkért a japán és a koreai márkáknak is nagyon meg kellett küzdenie. Tovább…