Az előttünk álló Forma-1-es Kínai Nagydíj lesz az idei első sprintes hétvége, mely az idei évre ismét átalakult. 2021 – azaz a sprint debütálása – óta ez folyamatosan így volt, ebből a szempontból ez az év sem kivétel.
A sprinthétvégékkel kapcsolatosan két fontos változást vezettek be. Az egyiket a Forma-1 követői, a rajongók is érezni, tapasztalni fogják, ugyanis változott az események lebonyolítási sorrendje. Míg tavaly a hétvégék egy szabadedzésből, két időmérőből és két versenyből álltak, addig az idei évre így módosult az események sorrendje:
- péntek: szabadedzés, sprintidőmérő
- szombat: sprint, időmérő
- vasárnap: futam
Magyarán szólva, aki csak szombatra az időmérőre eszmél fel, az már lemaradt a rövidített idejű és versenytávú megmérettetésekről. A sanghaji pályán zajló eseményekről amúgy is könnyebb lesz lecsúszni, hiszen magyar idő szerint így alakulnak a kezdési időpontok:
- szabadedzés: péntek 5:30
- sprintidőmérő: péntek 9:30
- sprint: szombat 5:00
- időmérő: szombat 9:00
- futam: vasárnap 9:00
A sorrendcsere magával hozott egy olyan módosítást is, melytől a sprinthétvégék is izgalmasabbá válhatnak. Eddig az időmérő kezdetével életbe léptek a parc fermé szabályok, azaz az autókhoz már nem lehetett hozzányúlni pl. az időmérő és a sprintverseny között. Emiatt sokszor a sprint gyakorlatilag lelőtte, mire számíthatunk a futamon versenytempó vagy gumikopás szempontjából.
Most ez megváltozik: a sprintversenyes beállítások eltérhetnek a hétvége további részében alkalmazottaktól, ugyanis az időmérő – melyhez továbbra is kötik a parc fermé-szabályt – csak a sprint után következik. Ez több változási lehetőséget ígér – kérdés, hogy ebből a valóságban ténylegesen mennyit látunk majd.