Hamarosan megérkezik a BMW X3 negyedik kiadása. A középkategóriás szabadidőjármű belső égésű és plug-in hibrid hajtásláncokkal lép majd piacra – tisztán elektromos verzióról egyelőre nem tett említést a BMW.
A mérnökök jelenleg a cégcsoport dél-franciaországi tesztközpontjában, Miramasban csiszolgatják a futóművet és a vezetőtámogató rendszereket – utóbbiak közül az automatikus sávváltás, illetve az okostelefonról távvezérelhető, autonóm parkolás funkciók sem fognak hiányozni.
Anélkül, hogy részleteket elárult volna, a BMW bedobott néhány tudnivalót a közösbe: az új BMW X3 „intelligens, csekély tömegű szerkezetet” kap, ugyanakkor maga a vázszerkezet, valamint a futóműkomponensek bekötése is merevebb lesz.
A közegellenállási együttható 0,27-re csökken, a hátsó tengelyen kisebb a felhajtóerő.
A nyomtáv megnő, akárcsak az első kerekek utánfutása (+19%), ami javítja az egyenesfutást. Ugyanakkor a kormányáttétel közvetlenebb lesz, a kanyarstabilizátorokat alaposan átdolgozzák: egyszerre lesz kényelmesebb és sportosabb az autó.
Rendelhető lesz adaptív lengéscsillapítás, alapáras viszont a kormányzási nyomatékot, a kerékcsúszást és a perdületi nyomaték elosztását szabályozó BMW Lateral Dynamics Management rendszer.
Az infotainment-rendszer a BMW kilencedik generációs operációs rendszerét futtatja, a vezetőtámogató funkciók köre és tudása a BMW szerint messze meghaladja az Euro NCAP által megkövetelt szintet.
A BMW X3 premierjére „néhány héten belül” kerül sor.