Nemrég beszámoltunk róla, hogy a Dubajban annyi eső esett egyetlen nap leforgása alatt, amennyi másfél év alatt szokott összesen. Rengeteg helyen víz alá kerültek az utak, a forgalmat szinte megbénította a hirtelen jött csapadék.
Voltak azonban bátor vállalkozók, akik nem féltek bevizezni az abroncsukat, még akkor sem, ha durván egymilliárd forintot érő, nagyon ritka gép mocorgott a fenekük alatt.
Ilyen volt többek között ennek a Pagani Utopiának a sofőrje is, aki bevállalta a magas vízszintet.
A Pagani Utopia – amelyből összesen 99 darab készült – a Zonda és a Huayra után érkezett, szóval a harmadik modellje az olasz sportautó-manufaktúrának. Az extravagáns megjelenés motorikusan sem okoz csalódást: a 6700/perc maximális fordulatszámra képes, mindössze 262 kg tömegű motort a Mercedes-AMG biztosítja, a 6.0 V12-es, biturbó erőforrás 864 lóerővel és 1100 Nm-rel ad lendületet a mindössze 1280 kilogrammos autónak.
A klasszikus, mechanikus, hétfokozatú, kézi sebességváltót a motorsportból ismert Xtrac szállítja; a szerkezet automatizált kivitelben is elérhető.
A repülőgépiparban használatos alumíniumötvözetből kovácsolt, kettős lengőkaros felfüggesztések, az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók beállításait a Huayra R versenyautóra épülő öszvér prototípuson optimalizálták. A karbon-kerámia fékeket a Brembo szállítja.
A pedálok mellett a komplett kormányt is egyetlen fémtömbből marták ki; a hétfokozatú, kézi sebességváltó nyitott kulisszája aprólékos műgonddal készített darab.
Az Utopia hivatalos árát soha nem hozták nyilvánosságra, de a már leszállított példányok 2,5 millió dollár környékén cserélnek gazdát, amely átszámítva 1 milliárd forint.