Az utolsó kilométeres kiszállításoknál előfordulhat, hogy a csomag kézbesítése akadályba ütközik. Ilyen, amikor például a futár nem tud behajtani a címzett utcájába útfelbontás miatt. Vagy éppen azért, mert forgalomtól elzárt területen lakik. De az is előfordulhat, hogy olyan szűk belvárosi helyen él, ahová nem fér be egy nagyfurgon.
Az ilyen estekre kínál megoldást a Mercedes-Benz új logisztikai koncepciója, amely a teherbringa és a furgon adottságait kombinálja. A stuttgarti márka a német Onomotion bringagyártóval lépett partnerségre.
Az elképzelés szerint az eSprinter lényegében egy mikro depóként funkcionál, amelyben helyet kap egy termetes, 200 kilogrammnyi áru szállítására alkalmas konténer. A kerekeken guruló, két köbméteres raktérrel rendelkező eszköz egy speciális lifttel emelhető fel a furgon hátuljába. Leemelése is ugyanilyen könnyen és gyorsan elvégezhető a hidraulikus szerkezet révén.
A konténer azután az Ono háromkerekű bringához csatlakoztatható a kiszállításhoz. A Sprinterhez hasonlóan ez is elektromos hajtású, tehát nem a sofőrnek kell kalóriát égetnie a szállítás érdekében. Igaz, hatótávja nem túl nagy, mivel csak 25 kilométer tehető meg vele akkor, ha az 1,4 kWh kapacitású akkumulátora teljesen fel van töltve. Az energiatároló csomag viszont cserélhető, vagyis egy másik akksi behelyezésével máris további 25 kilométert lehet az e-bringával menni.
Az elképzelést Sustaineernek keresztelték a „sustainability pioneer” ( a „fenntarthatóság úttörője”) angol szavak összevonásával. A Mercedes-Benz szerint ez a logisztikai koncepció nemcsak a futárok, hanem a pékségek, a ruhatisztítók, valamint az élelmiszer-szállítók számára is ideális lehet. Kétség nem fér hozzá, a Mercedes megoldásával biztosan célba jutnak a csomagok.