Hamarosan összeül az F1 Bizottság, melyen a tervek szerint arról is dönthetnek a csapatok, a Forma-1 és az FIA, hogy szigorúbban értékeljék a rajtnál történő kiugrásokat. A Motorsport.com információi alapján azonban nem ez lesz az egyetlen fontos téma, ami szóba kerül és ami rövid időn belül meg is változhat.
Felmerült ugyanis, hogy változtassanak a pontrendszeren.A jelenlegi szisztéma alapja 2010 óta él, ettől az évtől kezdve kap az első helyezett 25 pontot. Időközben több kisebb módosítás is volt, mert az első tíz helyért kapható 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 pontok mellé bevezették a leggyorsabb körért járó pontot, adnak világbajnoki egységeket a sprintverseny első nyolc helyezettjének is, sőt, kísérleteztek a dupla pontos szezonzáróval 2014-ben.
A nagyobb horderejű módosítás célja az lenne, hogy több helyen legyen értelme és célja a csatáknak, és mindezt úgy valósítanák meg, hogy azért a jelenlegi, egyébként rossznak nem mondható pontrendszert nem bolygatnák meg jelentősen. Tíz helyett azonban tizenkét pilóta kapna bajnoki egységeket, miközben az első hét helyért járó pontmennyiség nem változna.
Így nézne ki a rendszer: 25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.A leggyorsabb körért továbbra is egy pont járna, amennyiben azt egy alapból pontszerzőként végző pilóta futja meg.
A módosítást egyébként a hírek szerint épp a kisebb csapatok kezdeményezték a fenti okok miatt, nem az F1 saját ötlete volt. Ha hat csapat rábólint az ötletre, akkor akár a következő szezonban életbe is léphet az új pontrendszer, mely jobban díjazza a konstans jobb teljesítményt, mint az egyszeri kiugrásokat. Ez főleg az idei szezonban ütközik ki, amikor az öt topcsapat tíz pilótája gyakorlatilag minden hétvégén elfoglalja a pontszerző zónát, és csak hiba vagy kiesés esetén nyílik pontszerzési lehetőség a kicsiknek. Ezzel idén még csak az RB és a Haas tudott élni.