Már csak 18 kilométerre volt a céltól, miközben a németországi Böblingenben található Motorworld felé tartott, amikor április 21-én, vasárnap reggel az A81-es autópálya stuttgarti szakaszán, egy alagútban összetört egy méregdrága Ferrari F40-et a Mechatronik luxusautó-kereskedés egyik alkalmazottja.

F40 crashed on German Motorway
byu/fb0new inThatLookedExpensive

Amiatt is kellemetlen az eset, mert a Mobile.de oldalán árulták a 34 éves F40-et, ám a képekből ítélve egy ideig aligha fog túladni rajta a kereskedés: a jelek szerint óriási erővel csapódott a falnak, aminek következtében alaposan megrongálódott az eleje. Azóta a hirdetést – érthető okokból – törölték, azonban előtte a Bild készített róla egy képernyőmentést: ez alapján, mielőtt megtörtént volna a baj, 2,995 millió eurót, azaz mostani árfolyamon számítva csaknem 1,2 milliárd forintot kértek az 1990 áprilisában forgalomba helyezett, mostanáig 21 100 kilométert futott Ferrariért.

Még nem állapították meg a hatóságok, hogy a sofőr hibájából történt-e a baleset, vagy esetleg műszaki hiba okozta azt. A 24 éves férfit kórházba szállították. „Nem sérült meg, és ez a legfontosabb” – árulta el a Mechatronik szóvivője a német lapnak.

A kereskedés dolgozója zúzta le az egymilliárdos Ferrarit 1

Enzo Ferrari korszakának utolsó modellje az F40. (Fotó: Atilano Garcia/SOPA Images/LightRocket/Getty Images)

Az F40 a legmeghatározóbb típusok közé tartozik a Ferrari történetében, ugyanis ez volt az utolsó modell, amire a halála előtt személyesen adta áldását Enzo Ferrari.

321 km/órás csúcssebességével a világ leggyorsabb közúti autójaként mutatkozott be 1987-ben, de gyorsulásával sem okozott csalódást a sportkupé: álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A 2,9 literes V8-as motor teljesítménye 478 lóerő, mellé 577 Nm-es nyomaték párosul. Manapság igen feltűnő, ha felbukkan belőle egy-egy az utakon, ugyanis 1992-ig mindössze 1311 darabot gyártottak.