Pénteken tartja a Concept #5 hivatalos világpremierjét a Smart, a németből kínaivá vált, kisautók helyett mindenféle elektromos jószágot gyártó márka.
Itt van rögtön ez a tanulmányautó, amely nem egyszerűen jóval nagyobb, mint bármi, amit eddig láthattunk a Smarttól, de a városhatárt is elhagyja, hogy kemény overlanding kalandokban részesítse utasait. Erről gondoskodnak a masszív első és hátsó védőlemezek, a jó terepszögeket eredményező, minimális túlnyúlások, a rejtett csörlő, a kihajtható hátsó fellépő, valamint a szélvédőkeretre illesztett terepfényszóró.
A csupaüveg tető, a kereszt alakú tetőcsomagtartó persze mind csak porhintés: a lényeg a robusztus crossover formátum, valamint a 800 V-os elektromos hajtáslánc, amely jóvoltából a 100 kWh-t meghaladó kapacitású akkumulátor 15 perc alatt 80%-ra tölthető. Hatótávolsága pedig eléri az 550 kilométert (WLTP-érték), ami egy ekkora akkumulátortól nem kiemelkedően jó érték, de biztosan tud valamit a hajtáslánc, amit még nem árult el a gyártó – bár a karosszériát elnézve meglehetősen nagy lehet a közegellenállása, ami köztudomásúlag nem tesz jót a fogyasztásnak.
Nemcsak elektromos azonban a Concept #5, hanem részben önvezető is, ráadásul nemcsak autópályán, de városban is átvállalja a vezetőtől a feladatok egy részét.
Szintén sorozatgyártásba kerülhet a három kijelzőből álló infotainment-interfész. Két monitor OLED-technológiát alkalmaz, a műszerfalba kiemelhető hangszórót építettek be, az első utasülés pedig zéró gravitációs pihenőhelyzetbe billenthető, valamint masszírozni is tud.
Állítólag innovatív légzsákot is szereltek az ülésbe, erről azonban nincsenek részletes információink.
Mindezen funkciókon túl a Smart a mesterséges intelligencia fedélzeti felhasználására is keresi a megfelelő módot és eszközt. A tanulmányautó fejlett hangvezérlő, virtuális asszisztens funkciója is ilyet használ.