A nyolcvanas évek vége már történelmi távra kerül lassan a jelenkortól. Bő három évtized távlatából a korabeli Forma-1, annak szereplői és az ahhoz köthető emlékek már a legendák vidékét jelentik. A nosztalgiafaktor csúcsra jár, de talán már messzebb is van annál. Az autósport akkori alakjai ma már mesebeli hősként jelennek meg, a mítikus karakterek között pedig kiemelkedik Ayrton Senna.
Minden megnyilvánulása, a villámgyors időmérős körök, a túlvilági esőversenyek csodálatot váltanak ki a rajongókból. A történetnek pedig része a Honda is, és az NSX története. A Honda NSX 1989-ben debütált, és már formájával mutatta, hogy a japánok a Forma-1 után a sportautók között is az élre törnek. A remek kilátású kabint az F-16-os vadászgép pilótafülkéje inspirálta. Az NSX motorja eleinte 3,0 literes V6-os szívó benzines volt, majd későbbi frissítéssel 3,2 literesre nőtt. Eleinte a teljesítménye így 274, később 294 lóerőt mutatott. Az említett frissítéssel tűntek el a bukólámpák az NSX-ről és megjelent a targa tetős változat.
Senki sem tudja pontosan, Ayrton Senna mennyire folyt bele a fejlesztésbe, de a legenda szerint Szuzukában pár kör után akadt néhány kritikus gondolata az autóval kapcsolatban: szerinte nem volt elég merev a karosszéria, és ez a vezethetőség rovására ment. A japánok megfogadták a tanácsot, és javítottak a karosszéria merevségén, később pedig a futómű finomhangolásában is részt vett Senna.
Az elkészült példányokból végül két NSX-et kapott a Hondától, a leghíresebb a vörös példány, amiről az ikonikus, autómosás közben lőtt fotósorozat készült, valamint ez szerepel a „Racing is in My Blood” dokumentumfilmben, ahol versenypályán hajtja Senna az utcai sportgépet.
Most ez az autó keres új gazdát, és mondani sem kell, hogy nem mérik olcsón a kivételes kocsit. A piros, 1991-es Honda NSX nemrégiben jelent meg az AutoTraderen az Egyesült Királyságban, nem csekély, 228 millió forintos eladási árral.
Az eladó leírása szerint ez az autó több fotón együtt látható a versenyzővel. A dokumentáció szerint eredetileg Portugáliába küldte a japán gyártó, Senna személyes használatára. Ott szerezte meg a jelenlegi tulajdonos, Robert McFagan.
Ami a tényleges autót illeti, a kiírás szerint 69 000 kilométert futott eddig, vörös fényezése mellé fekete belső jár, és a fotókat elnézve feltehetően remek állapotban van. A hirdetés nem tartalmaz részleteket az autóról, csak annyit, hogy Senna tulajdonában volt, és hogy a tervek szerint augusztusban már ki lesz állítva a silverstone-i Senna-kiállításon. Ezért az eladó „azt szeretné, ha az autót a kiállítás zárása után vennék át”.