A bajor cég az év elején már megszellőztetett néhány újdonságot a TGE-vel kapcsolatban. Ezúttal azonban a márka képviselői részletesen beszámoltak arról, hogyan változik a 2017 óta gyártásban lévő kishaszonjármű.

A Crafter testvérmodellje ugyanott készül, ahol a VW furgon is, a lengyelországi Wrześniában, amelynek avatásán anno a Vezess is részt vett. A TGE az indulása óta sikert sikerre halmoz. Míg 2017-ben 2000, addig tavaly már 26 ezer darabot értékesítettek belőle. Hét év sok idő, műszerfala felett kissé eljárt az idő, így a német konszern elérkezettnek látta az időt, hogy felfrissítse.

Váltókar nélkül

A gépjárművezető előtti tér sok tekintetben más. Áttervezték a műszerfal struktúráját, illetve új funkciókat integráltak. Legfontosabb változás, hogy teljesen digitálissá vált a kormánykerék mögött lévő műszeregység. A középső kijelző esetében pedig többféle változatról beszélhetünk. A sztenderd 26,4 centiméter átmérőjű és navigációval vagy anélkül is kérhető. A csúcsot pedig a 32 centiméter átmérőjű jelenti, amely olyan funkciókkal egészül ki, mint a hangvezérlés vagy a Tidal zenestreamelő szolgáltatás. A bluetooth-kapcsolat révén az Android-, valamint az IoS-rendszerű telefonok csatlakoztathatók a multimédia-rendszerhez.

Megérkezett a legújabb oroszlános furgon 1

Opcionálisan akár vezeték nélküli telefontöltőt, de akár belső mikrofont is kérhet a megrendelő, ami javíthatja a sofőr és a hátsó üléssorban ülők közötti kommunikációt (In-Car Communication). A modellnél megjelenik a kulcsmentes indítás, az elektronikus rögzítőfék, illetve két további USB-C töltőpontot is integráltak a műszerfalba (összesen négy ilyen töltő kérhető). Érdekesség, hogy az automata váltóval szerelt változatoknál már nincs klasszikus váltókar. A kívánt vezetési üzemmódot ezentúl a multikormányon lévő gombok segítségével választhatja ki a sofőr.

Biztonságosabb furgon

Az új külső radaroknak és érzékelőknek köszönhetően új vezetéstámogató rendszerekkel gazdagodott a TGE. Ezek közé tartozik a holttérfigyelő, valamint az elindulási asszisztens, amely jelzi a sofőrnek, ha biciklis vagy gyalogos készül keresztezni a jármű útját elindulás előtt. Az N2-es besorolású TGE modellek esetében ez a két vezetéstámogató az alapfelszereltség részét képezi, míg az N1-esnél opcionális.

Az opcionálisan választható vezetéstámogató rendszerek listáján még olyan megoldásokat találhatunk, mint a Cruise Assist vagy a Cruise Assist Plus, amely a nagy felbontású GPS-térképről, valamint a felhőből érkező, más járművek viselkedésével kapcsolatos adatokat is felhasználja. Szintén újdonság még a balesetrögzítő rendszer, ami közvetlenül az incidens után már rendelkezésre tudja bocsátani az ütközéssel kapcsolatos legfontosabb adatokat. Mindez nagyban megkönnyítheti az igazságügyi szakértők munkáját.

A fejlesztők a sztenderdként kínált vezetéstámogató rendszereket is felfrissítették. Ezek közé tartozik a fáradtságérzékelő, a közlekedésitábla-felismerő, a vészfék, az intelligens sebességasszisztens, a parkolássegítő rendszer, a sávváltási asszisztens, továbbá az aktív sávtartó rendszer.

Megérkezett a legújabb oroszlános furgon 2

Változás a motorkínálatban

Fontos változás, hogy a korábbi, belépő szintű, 102 lóerős dízelmotor kikerült a kínálatból, a „visszafogott vásárlói igények” miatt. A kínálatban így háromféle – 140 LE (103 kW), 163 LE (120 kW) és 177 LE (130 kW) – teljesítményszintet képviselő erőforrás maradt. A kétliteres, turbódízel motorok esetében továbbra is a vásárló döntheti el, hogy manuális vagy nyolcfokozatú, automata váltóval rendeli-e meg a járművet.

A Vezess érdeklődésére elárulták, hogy egyelőre nem lesz elektromos változat a kínálatban, de reményeik szerint a közeli jövőben a villanyhajtást keresőket is meg tudják majd szólaltatni.

Megérkezett a legújabb oroszlános furgon 3

A faceliftes TGE bemutatását az MAN egy limitált szériás változattal ünnepli. Az MAN TGE Next Level Edition réz árnyalatú metálfényezéssel (Pale Copper Metallic), zongoralakk borítású külső visszapillantókkal, ezüstszínű lökhárító-légbeömlőkkel, 17 colos könnyűfém felnikkel, valamint a hűtőmaszkon feltüntetett Next felirattal van ellátva.

A limitált szériás változat már megrendelhető, ahogy a faceliftes TGE is. Az első példányok gyártása júniusban indul, így a modell várhatóan már júliusban megjelenhet az utakon. Az MAN TGE zárt furgon, szimpla fülkés-platós, dupla fülkés-platós, kombi, valamint minibusz változatban érhető el a magyar piacon.