Tévedés, hogy a villanyautók tengelytávja azért hatalmas, hogy kényelmesebb legyen: minél messzebb van ugyanis egymástól a két tengely, annál nagyobb akkut lehet oda beépíteni. Ez elgondolkodtató Európában, Kínában viszont magától értetődően remek hír, hiszen ott semmi nem tabu, bármiből gondolkodás nélkül építenek hosszabb tengelytávú változatot.

Kényelmesebb is, messzebbre is megy ez az Audi 1

Vegyük például az Audi Q6L e-tron szabadidőjárművet, amely úgy készült, hogy 105 mm-t betoldottak a tengelyek közé. A tengelytáv így 2995 mm lett, a teljes hosszúság 4884 mm; a Q6L e-tron 1965 széles és 1687 mm magas.

Nagyobb lábtér, ez egyértelmű, de hozzá nagyobb akkumulátor is társul: a 100 helyett 107 kWh-os kapacitás nem hangzik nagy növekménynek, mégis: a hatótávolság ettől 700 kilométerre nő. Igaz, ez a 700 nem európai, hanem kínai 700, ott pedig rendre nagyobb hatótávolságokat állapítanak meg a helyi szabványos mérések – ezzel együtt is dupla előnyt kínál az átdolgozott Audi.

Kényelmesebb is, messzebbre is megy ez az Audi 47

Maga a technológia nem változott, csak a cellák darabszáma. A 800 V-os rendszer akár 270 kW-tal tölthető, tíz perc alatt 260 kilométerre elegendő áramot tudunk felvenni, a 10–80%-os töltés 25 percig tart.

A Q6L e-tron alapverziója egy darab, 255 kilowattos villanymotorja a hátsó kerekeket hajtja, de lesz egy quattro dupla motoros variáns is, 345 kW rendszerteljesítménnyel (Európában csak összkerekes Audi Q6 e-tron létezik, 285 és 350 kW-tal).

Kényelmesebb is, messzebbre is megy ez az Audi 48

Erről a bizonyos európai verzióról az alábbi képre kattintva olvashatsz nagyon részletesen:

Nemcsak a méretekben és kapacitásban tér el az európai modelltől a nyújtott Q6 e-tron, hanem abban is, hogy kilincseit a karosszéria síkjába süllyesztették – ez az első Audi, ami ezt tudja.

Kényelmesebb is, messzebbre is megy ez az Audi 50

Szintén újdonság a világító márkalogó, míg a nagy felbontású grafikus mátrix fényszórók és az üzenőfényként is szolgáló, OLED hátsó lámpák már ismerősek korábbról.

A nyújtott elektromos Audi kizárólag a kilencmilliós kínai megapoliszban, Csangcsunban készül majd, az Audi FAW NEV (new energy vehicle) gyárában. A gyártást az év vége felé indítják, később ugyanitt A6 e-tronra épülő modellek is készülnek majd.

Kényelmesebb is, messzebbre is megy ez az Audi 51

Alább videón tekintheted meg a duplán többet kínáló nagy Audit.

a videó a hirdetés után indul