A tisztán elektromos Mégane E-Tech Electric (420 cm) és Scénic E-Tech Electric (447 cm), valamint a full hibrid Austral (451 cm) és Arkana (457 cm) csapatába érkezik a 441 cm hosszú Symbioz.
Mivel ugyanazt a padlólemezt alkalmazza, mint az Arkana és a Captur (423 cm), szerencsésebb talán ezek mátrixában elhelyezni, szem előtt tartva ugyanakkor, hogy külső méretét és csomagtartóját (a hátsó ülés helyzetétől függően 492 / 624 liter, vs. 545 liter) tekintve leginkább a Scénic alternatívájaként jöhet szóba.
Formavilágát tekintve a közelmúltban megújult Captur által kijelölt úton halad, nem csak kívül, de belül is: a műszerfal felépítése megegyezik a két autóban. Ide értendő az Androidos infotainment rendszert futtató, 10,4 colos álló érintőképernyő is; a műszeregység ugyancsak digitális. Kiviteltől függően igényes burkolatok, minden szinten egyedi mintázatú üléskárpit vár.
A Symbioz nagy dobása a 16 centiméteren tologatható hátsó üléspad – hiába régi, erre a gegre nem lehet ráunni. Ha teljes hátratolják az ülést, 221 mm-es hely jut a térdnek hátul, és még ilyenkor is fér 492 liternyi poggyász a csomagtérbe. Ha előrehúzzuk, a lábtér beszűkül, viszont 624 literesre nő a hátsó üreg.
A hátsó ülések osztva le is dönthetők, ilyenkor 1582 literig bővíthető a raktér. A csomagtér nyílásának pereme a padló szintjében van (ha felső állásába emeljük a padlót), ami ugyanúgy megkönnyíti a rakodást, mint a kéz nélkül aktiválható motoros ajtónyitás.
Az utastérben további 24,7 liternyi üreg, fiók és rekesz várja a személyes tárgyakat, a kesztyűtartó 7 literes. Telefont tölteni elöl és hátul 2-2 USB-C aljzatról tudunk, valamint minden esetben alapfelszerelés a vezeték nélküli telefontöltő polc.
A Symbioz is megkapja az elektronikusan elsötétíthető panoráma napfénytetőt, ami 30 mm-rel nagyobb fejteret eredményez, mintha hagyományos, elhúzható árnyékolót alkalmaztak volna.
Vezetőtámogatás terén felszereltségi szinttől függően akár 29 különböző funkcióra számíthatunk, és persze az új jogi szabályozás által előírt személyre szabhatóság sem hiányzik ezen a téren.
A Symbioz bevezetésekor csak a Renault jól ismert, 145 lóerős full hibrid rendszerével választható, WLTP norma szerinti átlagos fogyasztása 4,6 l/100km.