Az akkumulátor módosított belső szerkezetnek köszönhetően változatlan külső méretben több cellát tudtak elhelyezni, azaz nagyobb energiasűrűséget értek el az Audi mérnökei. Az eddigi 17,3-ról 25,9 kWh-ra nőtt a bruttó kapacitás, az üzemi feszültség 308 helyett 370 V. Ezzel párhuzamosan jelentősen emelkedett a tisztán elektromos hatótávolság, nem is keveset: városban 90, vegyes használatban 85 kilométeres maximumot ígér a WLTP norma szerinti számítás.

Erősebbek, szívósabbak az Audi nagy SUV-jai 1

A 3.0 V6-os benzinmotor, amely mindkét teljesítményszintű variáns alapját adja, nem változott: legnagyobb teljesítménye 250 kW, azaz 390 lóerő. A belépő 55 TFSI e quattro esetében a maximális rendszerteljesítmény 290 kW (394 LE), a legnagyobb kombinált forgatónyomaték 600 Nm. Ez a konfiguráció a Q7-est és a Q8-ast egyaránt 5,7 mp alatt gyorsítja 0-100 km/órára. A 60 TFSI e quattro erősebb villanymotort kap, így rendszerteljesítménye eléri a 360 kW-ot (490 LE), a legnagyobb kombinált forgatónyomaték 700 Nm. Ezzel a megnövelt erővel a 0-100 km/órás sprint időigénye 5,0 másodpercre csökken.

Erősebbek, szívósabbak az Audi nagy SUV-jai 61

A végsebességet minden esetben 240 km/órában korlátozták, tisztán elektromos üzemben 135 km/óra a legnagyobb elérhető sebesség. Újdonság, hogy amennyiben a vezető az elektromos üzemmódot választja, a vezérlés soha nem kapcsol át hibrid üzemre, még padlógázas gyorsítás esetén sem.

Gyorstöltés továbbra sincs; a legnagyobb töltési teljesítmény 7,4 kW, amivel 3 óra és 45 perc kell a maximális töltöttség eléréséhez. Átdolgozták a menet közbeni töltés vezérlését: amennyiben Töltés üzemmódba kapcsol a vezető, a rendszer csak 65 km/óra feletti sebességnél engedélyezi ezt, hogy javítsa a városi használhatóságot. Ráadásul, míg eddig ilyenkor a benzinmotor töltött, 2024-től kizárólag a regeneratív fékrendszer táplál vissza, akár 80 kW-tal. Ennek során akár 0,3 g-vel képes lassítani az autót, ami az Audi szerint a mindennapi forgalmi helyzetek 90%-ban elegendő, azaz ilyenkor egyáltalán nem kopik az üzemi fék.

Erősebbek, szívósabbak az Audi nagy SUV-jai 62

A fékenergia hatékony visszanyerését a vezetőt tájékoztató rendszer segíti, amely az adaptív tempomat és a navigációs adatok alapján határozza meg, hogy hol érdemes elvenni a gázt.

A hajtásláncon túltekintve újak a Q7 és Q8 plug-in hibridek kínálatában a nagyfelbontású mátrix LED lámpákhoz rendelt, animált nappalifény-karakterek, amelyekhez szintén újdonságként a hátsó OLED helyzetjelzőknél is változtatható mintázatot kapunk.

Erősebbek, szívósabbak az Audi nagy SUV-jai 63

A nagyobb akkuhoz és erősebb hajtásláncokhoz gazdagabb felszereltség is tartozik. Bővült a beltéri dekorációs lehetőségek palettája, a keréktárcsák kínálata öt új dizájnnal erősödött (21-23 colos méretben), valamint több vezetőtámogató funkció került az autókba.

Két kulcsfontosságú újdonságot a végére hagytunk: az egyik a villanymotort alkalmazó, aktív kanyarstabilizátor (eAWS), amelyet egy 48V-os szuperkapacitású kondenzátor lát el energiával. A másik, hogy mostantól a plug-in hibrid modellekhez is megrendelhető az opciós összkerék-kormányzás, amely kis sebességnél az elsőkkel ellentétes, míg nagy tempóban azokkal azonos irányban fordítja el a hátsó kerekeket.

Erősebbek, szívósabbak az Audi nagy SUV-jai 64