Két és fél évvel az AMG SL után itt az AMG CLE Cabriolet, a Mercedes sportmárkájának új, kisebb és olcsóbb kabrió modellje. Alapvető különbség, hogy itt egy létező Mercedes-Benz modellt adaptáltak, míg az AMG SL saját fejlesztésű modell.

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 1

A hajtáslánc, ahogy az összes többi fődarab, az AMG CLE 53 kupéból származik. A 3,0 literes, soros hathengeres biturbó motor feltöltőjét elektromos kiegészítő kompresszor segíti át a turbólyukon. A kilencfokozatú sebességváltóba integrált, 48 V-os villanymotor indítómotorként, fékenergia-visszanyerő generátorként, valamint kiegészítő erőforrásként egyaránt szolgál. 17 kW (23 LE) teljesítménye nem sok vizet zavar, de a 205 Nm maximális nyomatékkal érdemben be tud segíteni a benzinmotornak (330 kW, 449 LE; 560 Nm, illetve 10 másodpercig túltöltéssel 600 Nm).

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 49

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

A végsebesség 250 km/óra, vagy AMG Driver csomag megrendelése esetén 270 km/óra. A 0-100 km/óra sprint 4,42 másodperc, vagy 4,2, ha a vezető aktiválja az AMG Dynamic Plus csomagban foglalt rajtautomatikát.

Az AMG mérnökei érdemben átdolgozták a karosszériát, az aerodinamikai jellemzőket, a futóművet. A nyomtáv elöl 58, hátul 75 mm-rel lett szélesebb, mint a mezei CLE kabriók esetében, a keréktárcsák 19 vagy 20 colosak lehetnek. A fékrendszer elöl négy, hátul egydugattyús nyergekkel szerelt, belső hűtésű tárcsákat alkalmaz.

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 50

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

A megjelenést AMG Styling csomaggal, kétféle AMG Night csomaggal, valamint AMG Carbon pakkal alakíthatják saját ízlésükre az ügyfelek.

A vezetői környezet sztenderd: 12,3 colos digitális műszeregység és 11,9 colos, álló formátumú érintőképernyő, amely a vezető felé fordul, illetve 15-40 fokos tartományban állítható, így nyitott tetővel is találunk olyan pozíciót, amikor a napsütés ellenére leolvasható.

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 51

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

A műszeregység a Classic és Sport megjelenítések mellett választható AMG-specifikus Supersport dizájnban is: ekkor a kijelző közepét nagy méretű fordulatszámmérő foglalja el, attól balra és jobbra vízszintes kiírások találhatók. Ebben az üzemmódban lekérhetők motoradatok, az aktuális sebességfokozat, gyorsulások, stopperóra és egy sor tovább motorsport-hangulatú módus.

Alapfelszerelés az adaptív AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás, amelynek számos üzemmódja között egy driftprogram is található; ilyenkor az első kerekekre egyáltalán nem jut nyomaték.

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 52

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

A futómű adaptív lengéscsillapítást alkalmaz (AMG Ride Control), amely egyrészt három fokozatban (komfort, sport, sport+) állítható, másrészt kerekenként alkalmazkodik a pillanatnyi körülményekhez.

Szintén adaptív a kormánymű, illetve alapáras az összkerékkormányzás.

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 53

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

Eddig ugyanazt tudja a kabrió, mint a kupé, lássuk az extra okosságokat.

A vászontető 60 km/óra sebességig nyitható és csukható, működtetése nem hidraulikus, hanem elektromos, a két végállás között 20 másodpercen belül vált. A piros, fekete vagy szürke vászon többrétegű, zaj- és hőszigetelő.

Négyüléses sportkabrió a Mercedestől 54

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Cabriolet

A csomagtartó nyitott tetővel 295 literes, ha felhúzzuk a tetőt, további 90 litert nyerünk. A hátsó ülés 60:40 arányban osztva dönthető. A csomagtér fedele kéz nélkül nyitható.

Az utasok biztonságáról a karosszéria szerkezeti merevítése, rejtett borulásvédő rendszer, valamint tizenegy légzsák, köztük az új központi légzsák, valamint hátsó fejlégzsák gondoskodik.

 

a videó a hirdetés után indul