A ritka szupersportautók fenntartási költségei mindig a csillagos ég kategóriába esnek, de amikor egy kopóalkatrész cseréje miatt ott kell hagyni szűk negyvenmilliót, akkor azért elkerekedik a mezei autórajongó szeme.

Pedig ez a helyzet, ha szakműhelyben, az Egyesült Államokban viszi el Mercedes SLR McLaren típusú autóját, és cserélteti ki a karbon-kerámia tárcsáit és betétjeit. Erre pedig bizonyíték is van, egy Reddit-felhasználó osztotta meg a munka után kapott számlát, amin jól látható, hogy 120 000 dolláros összeget kell kifizetnie.

Csak a fékek felújítására 40 milliót kértek el 1

Forrás: reddit.com

Nem egy átlagos fékrendszerről van szó, az első féknyergek 8 dugattyúsak, míg a hátsók 4 dugattyúval dolgoznak, a féktárcsák átmérője pedig 14 hüvelyk.

Csak a fékek felújítására 40 milliót kértek el 2

Az ár azért is meglepő, mert ebben a kategóriában ez a típus egy nagy példányszámú darabnak számít, összesen 2175 példány készült 2003 és 2010 között. Ráadásul garantált, hogy sok része megegyezik a Mercedes egyéb típusaival, így nem egy egyedi, kézzel készített kocsiról van szó, de a presztízs már elég, hogy vastagon fogjon a toll.

Amikor az SLR fejlesztése megkezdődött, akkor a Mercedesnek 40 százalék részesedése volt a McLarenben, így érthető módon ezt a modellt közösen fejlesztették a sportkocsik terén otthonosan mozgó angol vállalattal a németek. Az inspirációt az 50-es évek 300 SLR-je adta, mely nemcsak vágyott sportkocsi volt, hanem a versenyeken is szép eredményeket hozott a Mercedesnek.

Csak a fékek felújítására 40 milliót kértek el 4

232 kg-ot nyom az SLR McLaren 5,4 literes, kompresszoros V8-as motorja, mely 6500-as fordulaton 626 lóerőt ad le, mellé 3250-től 780 Nm nyomatéka van. A motor 50 centiméterrel fekszik az első tengely mögött. Álló helyzetből 100-as tempóra 3,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebesség elérheti a 355 km/órát.