Röviden – Hyundai Ioniq 5 N
Mi ez? Elektromos sportmodell a 2021-ben bemutatott Ioniq 5 villanyautó alapjain, 650 lóerővel, 740 Nm nyomatékkal, virtuális váltóval és különleges vezetési élménnyel
Mit tud? 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, virtuális nyolcfokozatú váltót tud imitálni, speciális versenypályára szánt szoftverrel, vagy önzáró difivel driftelve szórakoztatni.
Mibe kerül? 28 999 000 forint a kezdőára, plusz egymillió forintért szarvasbőr üléshuzatokat és szellőztethető üléseket, panoráma üvegtetőt ad.
Kinek jó? Tág büdzsével hosszú távú utakra gyorsan feltölthető, takarékos és halk villanyautót keresőknek.

Olyan első lépés a Hyundai Ioniq 5 N, amire számítottunk, csak talán nem a koreaiaktól. Az autózás jövőjében sajnos nem szerepelnek már az olyan lehetőségek, amit mi igazán szeretünk. Az üvöltő V8-ak, a halálba forgatott négyhengeres benzinmotorok, a hot hatchek, amikkel szórakozni lehet nem hogy nem divat, de teljesen ellehetetlenítik a létezésüket is az európai szabályozások.

Mit tehetünk majd akkor a szórakozásunkért? Maradnak a szimulátorok és a virtuális világ, ami persze, egyre komolyabb és részletgazdagabb, élvezhetőbb, de mégsem olyan, mint egy valódi autó. A Hyundai Ioniq 5 N viszont pont ezt a két világot hozza össze. Egy olyan villanyautó, amit szórakozásra készítettek és pont azt tudja, amit a világ legjobb szimulátorai: beültet egy virtuális sportautóba, csak ez éppenséggel mozog is, elég gyorsan.

Spanyolországba utaztunk, hogy kiderüljön, mennyire szórakoztató a Hyundai elektromos autójának teljesen megváltoztatott sportkivitele. Annyi biztos, hogy az N részlegnél igazi őrültek dolgoznak, akik akkor is mennek tovább, ha a szabályzások nemet mondanak a belsőégésű motoroknak.