Az úthálózatok minőségét osztályzó felmérések szerint Svájc a globális élvonalba tartozik, csak olyan helyek előzik meg általában, mint Szingapúr vagy Hollandia, esetleg az Egyesült Arab Emírségek. Ezek az országok viszont nem küzdenek az Alpok hegység adta zord időjárással és körülményekkel. Svájc ezek ellenére tart fenn makulátlan úthálózatot, amihez a három nyilvánvaló előfeltételen (pénz, pénz és pénz) kívül még egy titkos fegyvert használnak: innovációt.
Olyan technikát vetnek be a karbantartások elvégzéséhez, amelyek láttán mi magyar autósok úgy érezzük, hogy egy sci-fi-film képsorait nézzük.
„Az ASTRA mobil-híd 2024. április eleje óta újra használatban van az A1-es autópályán Zürich irányába. Az ASTRA-híd alatti burkolatépítési munkálatok a tervek szerint haladnak. Amíg a híd alatt folyik a munka, addig a felette lévő forgalom két sávban, 60 km/h sebességgel halad” – írja a helyi közútkezelő a felújítást bemutató videó mellé.
Maga a mobil híd egy gyönyörű ipari alkotás, amiben a brilliáns ötletek és a szakmai tudás egyvelege jelenik meg. Itt nincs lehetőség hibázni, a szerkezet pedig megfelelően teljesít. Teljes hossza 240 méter, az alatta lévő 100 méteres területen folyhat a munka, miközben felül két sávon haladnak az autók.
Az összeszereléshez 16 kamionnak kell 45 alkalommal fordulni, hogy a nyolc rámpaszekciót a helyszínre szállítsák, de a java csak ezután következik. Az összeállításhoz tényleg hídépítő brigád kell, egy 110 tonna teherbírású, valamint két 55 tonnás daruval építik fel az ideiglenes felüljárót, két 14 fős csapattal. Ha már áll, akkor kerekeken gurulhat a felújítás során egyik százméteres szakaszról a másikra.