Az autómárkák különösen sportos modelljei egyedileg fejlesztett abroncsokat kapnak jó ideje. A speciálisan egy gyártónak készített gumik oldalfalán ezt jelölik is. Itt nem elsősorban a mintázat tér el az azonos nevű – a gumisnál megrendelhető – abroncstól, de általában a keverék. Ahogy az autók, úgy az abroncsok is folyamatosan fejlődnek, amelyből a régebbi sportkocsivásárlók már akkor is profitálnak, amikor vásárolnak egy mai abroncsot. A Ferrari és Pirellivel viszont továbbgondolta a helyzetet és korábbi szuperautóihoz fejleszt új gumikat.
Így az olyan szuperautók, mint az Ferrari F40 is jobb teljesítményt nyújtanak majd a versenypályán, mint amikor először hagyták el a gyárat, köszönhetően a modern, modellspecifikus abroncsoknak Az autógyártó szerint a modern anyagok és futófelület-kialakítások olyan abroncsokat eredményeznek, amelyek a múltban elérhető abroncsokhoz képest jobb tapadást biztosítanak. Javítottak a biztonsági jellemzőkön az új futófelületi mintázatokkal, amelyeket csökkenthetik az aqvaplanning (vízrefelfutás) jelenséget.
Az újonnan kifejlesztett abroncsok megfelelnek az autókon használt eredeti abroncsok méretének, ami nyilván elvárás, az viszont izgalmasan hangzik, hogy az autógyártó szerint a legtöbb vezetési helyzetben hasonló érzést nyújtanak a kormány mögött, mint az eredeti konstrukciók. Hogy ne lehessen azt mondani, hogy „régen minden jobb volt”, a gumik oldalán olyan feliratok olvashatóak, amik a korabeli sémának felelnek meg.
Egyedi gumigarnitúrával rukkolt elő a 288 GTO-hoz és az Enzóhoz is a Ferrari, amely jóváhagyta azt is, hogy a Pirelli Collezione sorozatának klasszikus autókhoz készült, inkább sorozatgyártású abroncsait az F40-hez és az F50-hez használják. A Ferrari célja, hogy minden szuperautójához kínálhasson új abroncsot, még akkor is, ha a gyártása óta évtizedek teltek el.