A szupersportkocsik alkatrészei nehezen beszerezhető, drága darabok, így a bontottakra is nagy az igény. Ezért nem rossz üzlet egy csúnyán összetört egzotikus autó sem annak, aki tudja, mit keres. Ez a friss hirdetés például egy kupac szemétnek tűnik, de közben két Lamborghini Murcielago maradványáról van szó, amivel akár pénzt is lehet keresni.

A hirdetés szerint az alkatrészek egy LP 580-asból (sárga) és egy modernebb LP 640-esből (fehér) származnak. Az látszik, hogy a motorok talán egyben vannak, de a többi rész sérülése és a hiányzó alkatrészek száma nincs megadva, így igazi Lamborghini-zsákbamacskával van dolgunk. 

Mindkét autó csúnyán összetört, és messze kerültek a javíthatóság szintjétől, de például a jellegzetes Lamborghini könnyűfém felnik látszólag jó állapotban vannak, ahogy a felfelé nyíló ajtók is. Tehát ez akár egy jó kiindulópont lehet a saját Lamborghini-másolathoz, egyéb projekthez, vagy egy Lambó-bontó beindításához.

Kupac ócskavasnak tűnik, de milliókat érhet 1

A szokatlan bazárt egy müncheni eladó értékesíti, és bárhova kiszállítják a csomagot, tehát egy magyar szerencsés licitáló is leütheti ezt a csodás ajánlatot. Jelenleg négymillió forinton áll a licit, ami mutatja, hogy valaki lát fantáziát ebben a kupac olasz ócskavasban. Aki legálisan akar ebből valamilyen profitot termelni, annak nem lesz egyszerű dolga, de akár asztaldíszeket is építhet majd belőle. 

Kupac ócskavasnak tűnik, de milliókat érhet 2

Lamborghini Murcielago

2001-ben mutatta be a Lamborghini a Murcielagót, amit 2006-ban frissítettek fel komolyabban. A motort is átfésülték, a V12-es motor furatának, löketének megnövelésével és a főtengely cseréjével a korábbi 6,2-ről 6,5 literre nőtt a hengerűrtartalom.  

580-ról 640-re emelkedett a motor maximális teljesítménye, amellett, hogy a nyomatéka 10 newtonméterrel gazdagodva 660-ra nőtt. A tervezők a nagyobb erőkhöz igazították a hátsó differenciálművet, a féltengelyeket és a hatfokozatú nyomatékváltót is. Maradt azonban továbbra is a viszkokuplungos négykerék-hajtás, ami 70-30 arányban osztja meg a nyomatékot a hátsó és az első tengelyek között. 

Kupac ócskavasnak tűnik, de milliókat érhet 17

Az erősebb blokk a menetteljesítményekben is meglátszik, az LP640 0,4 másodpercet ver a hagyományos Murcielagóra, azaz 3,4 másodperc alatt sprintel 0-ról 100-ra. Az átalakított jármű végsebessége 338 km/óra.