Mostantól kizárólag négyhengeres motorokkal: másfél literes benzinessel és kétliteres dízellel szerelik a Seat Leont. Ez persze nem ilyen egyszerű, mert míg a 204 lóerős dízel magától értetődő, a benzinmotor elérhető önmagában, mild hibridként, sőt, plug-in hibridként is.

Újdonság a korábbi háromhengeres 1.0 TSI belépőmotor helyébe lépő 1.5 TSI: ez 110 helyett 115 lóerős, maximális nyomatéka 200 helyett 220 Nm. A hatfokozatú, kézi váltóval szerelt négyhengeres szabványos fogyasztása 5,3–5,8 liter/100 km.

Eltűnt a háromhengeres motor ebből az autóból 1

Ugyanez a blokk elérhető 48 V-os mild hibrid konfigurációban, hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltóval, 115 vagy 150 lóerős teljesítményszinten.

Végezetül ott az új generációs konnektoros hibrid (eHybrid), amely 204 lóerős csúcsteljesítményével pont ugyanolyan erős, mint a dízel, maximális forgatónyomatéka 350 Nm. A villanymotor 85 kW csúcsteljesítményű, az akkumulátor 19,7 kWh kapacitású, a szabvány szerinti elektromos hatótávolság meghaladja a 100 kilométert. Tölteni egyenáramról akár 50 kW-tal tudjuk, a legnagyobb váltóáramú töltési teljesítmény 11 kW.

Eltűnt a háromhengeres motor ebből az autóból 13

Újdonság még a mátrix LED-fényszóró rendelhetősége, a 10,25 colos digitális műszeregység mellé társított, 10,4 colos érintőképernyő. Ez utóbbi korábban 8,25 colos volt, így már ez az alapkiépítés is nagy előrelépést jelent, de felárért 12,9 colos központi kijelzőt is kérhetünk.

Megjelent az utastérben a vezeték nélküli telefontöltés funkciója, a 15 W-os rendszer beépített hűtést kapott, így kevésbé melegszik fel a telefon.

Eltűnt a háromhengeres motor ebből az autóból 14

Májustól már megújult formában gyártja a Seat Leonokat a márka martorelli üzeme.