A tavaly nyáron leleplezett Renault Rafale egyetlen, 200 lóerős full hibrid hajtáslánccal lépett a közönség elé, ám már ekkor beígértek egy nagyobb teljesítményű verziót. Ez most meg is érkezett, méghozzá a hátsó tengelyre szerelt, extra villanymotorral (azaz összkerékhajtású), másfélszeres rendszerteljesítménnyel.
Az erősítésből minden elem kiveszi a részét. Az új turbófeltöltővel szerelt 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor 130 helyett 150 lóerős, nyomatéki csúcsa 205 helyett 230 Nm. Az első tengelyen dolgozó villanymotor 50 kW-ot (68 LE) ad le, a második kétszer annyit – ez a hátsó tengelyt hajtja, méghozzá állandóan. Külön 25 kW-os villanymotor gondoskodik a benzinmotor beindításáról és a fékenergia visszanyeréséről. Ugyanez a villanymotor végzi el a speciális sebességváltó kapcsolását is.
A 300 lóerős összteljesítményű konfiguráció akkor is beéri 5,8 liter üzemanyaggal 100 kilométeren, ha lemerült a 22 kWh kapacitású akkumulátor – erre 100 kilométernyi tisztán elektromos használat után kerül sor. Ha észszerűen, külső energiaforrásból feltöltött akkuval használjuk, az átlagfogyasztás 0,7 l/100km-re csökken. Tölteni csak váltóáramról tudunk, 7,4 kW-tal 2 óra 55 perc a teljesen lemerült akku rehabilitálása.
Az elektromos üzem kézzel is kapható, ilyenkor 135 km/óra sebességig gyorsulhatunk, a hajtáslánc összteljesítménye nem lép túl a 160 km/órát. A teljes hatótávolság elérheti az 1000 kilométert; ebben a 22 kWh-nyi elektromos energia mellett 55 liternyi benzin energiája is benne van.
Míg a full hibrid 8,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a konnektoros verziónak ehhez 6,4 mp is elég. A hajtásvezérlés teljesen szabadon dolgozik, bármelyik tengelyre juthat a pillanatnyi hajtóerő 100 százaléka. Átlagos menetkörülmények között 70 km/óráig az első, fölötte a hátsó tengelyt preferálja a hajtás.
Az üzemmódok között akkutöltést is találunk, ez a benzinmotorral akár 25 százalékig tölt. Az energiagazdálkodási rendszer navigációs adatok alapján képes előre tervezni: akár 7 kilométerre előre „megnézi”, milyen domborzati és útviszonyok várnak ránk, és így osztja be az energiát.
A 300 lóerős csúcsmodell nem csak összkerék-kormányzású, de kamera vezérlésű intelligens adaptív csillapítást is kapott, ám az Atelier Alpine verziónak (ami még sportosabb, mint az Esprit Alpine) nem ez az egyetlen futómű vonzatú újdonsága: egyedi kerekeket, rugóstagokat és kanyarstabilizátorokat, módosított fékvezérlést, valamint sportos Continental abroncsokat kap.
Az új csúcsmodell 2024 őszétől rendelhető.