A BMW, sőt az autógyártás történetének egyik legelegánsabb kétajtós kupéja volt az E31-es kódjelű nyolcas generáció az 1990-es években. Légies, könnyed, de mégis tiszteletet parancsoló, olyan arányokkal amit ma már autógyártó sem tart gyártásra érdemesnek. 

Szerencsére itt van nekünk a Manhart, a tuningműhely, ami modern termékké formálva kínálja a BMW klasszikusát. Összesen öt darabot fésültek át alaposan és láttak el az általuk elképzelt legideálisabb hajtáslánccal, a V12-es helyett V8-as motorral az E39-es M5-ből.

Modern technikával rázták fel a 90-es évek legmenőbb német kupéját 1

A csúcsmodell 850 CSi selymes járású V12-es motorja igazi mestermű volt, de az megpiszkált S62-es ötliteres V8-as is ideális választás. A Manhart szakemberei 420 lóerőre lőtték be a teljesítményt, ami pont elég a hatsebességes kézi váltóval beosztva. Így, bár néggyel csökkent a hengerszám, de a 120 lóerővel nőtt a csúcsteljesítmény.

Modern technikával rázták fel a 90-es évek legmenőbb német kupéját 2

A hanghatást pedig saját gyártású, rozsdamentes acélból épített kipufogórendszer adja, ami kidomborítja a V8-as alacsony frekvenciájú, vérbő morgását. A futómű sem maradt érintetlen, H&R alacsonyabb rugók, Bilstein B6 lengéscsillapítók, és nagyobb teljesítményű fékek kerültek a kétajtós modell alá. 

Modern technikával rázták fel a 90-es évek legmenőbb német kupéját 3

A kerékjárati íveket teljesen kitöltik a 20 colos kerekek, de ezen túl nem nyúltak komolyan hozzá a külső karosszériaelemekhez. Ez a visszafogottság pedig jó pont, hiszen ezen a formán már csak rontani lehet.

BMW 8 (E31)

1981 júliusában kezdődött meg a 8-as BMW fejlesztése, mely aztán csak az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Az E31-es 1,5 milliárd német márkába került a BMW-nek és ez látszik is rajta. A modern formát CAD programokkal tervezték és nagy figyelmet fordítottak a szélcsatornás tesztekre.

Az ék alakú, hatalmas túrakupénak nincs B oszlopa, ablakai keret nélküliek, bukólámpás és szívó V12-es motor hajtja. (Aztán persze megérkezett belőle egy kisebb, V8-as is a mértékletesség jegyében.)

Modern technikával rázták fel a 90-es évek legmenőbb német kupéját 4

Belül Alcantara kárpitra cserélték az eredetit a kormányon, váltókaron, és természetesen az üléseket is felújították. Az MH8 5.0 V8 Limited 01/05 az első példány az ötdarabos szériából, árából pedig kijönne a legújabb M4-es kupé is, hiszen a klasszikusért 57 millió forintot kérnek.

Modern technikával rázták fel a 90-es évek legmenőbb német kupéját 5