Az nem meglepő, hogy egyVolkswagen Golf II-es atomjaira rohadt már. Öreg autók, nincs ebben semmi különös, tényleg megszolgálták a pihenést. Inkább az a furcsa, ha egy ilyen gép hétköznapi használatban húzza még az igát.

Ez csak két esetben lehetséges megfelelő műszaki állapot mellett. Vagy eleve csak nyáron, napsütésben használták templomba járásra, de amúgy lezsírozva, felbakolva állt egy fűtött garázsban. Vagy valaki súlyos pénzeket költött már a karosszéria javítására. 

A harmadik opció? Nos, a harmadik opció ez:

Nyilván rengeteg pénz lenne a javítás, ezért ha még menthető Golf II-est találtok, becsüljétek meg, érdemes ezeket is megmenteni, mert a rozsda mindig dolgozik, és egyre kevesebb marad belőlük az utakon!

Volkswagen Golf II – egy régi kor emléke

A típus gyártása 1983-ban indult a Volkswagennél, és 1991-ig tartott, és ez idő alatt összesen 6 309 000 darab készült belőle világszerte. Európa és Észak-Amerika mellett Dél-Afrikában is gyártották. Kompakt mérete ellenére tágasnak számított bemutatásakor: tengelytávja 2475 milliméter, hosszúsága nincs egészen négy méter, mégis elegendő helyet kínál négy felnőttnek és a csomagjaiknak is. 

Bár a forma ránézésre nem sokat változott a Golf I-eshez képest, a részletek sokat hoztak az aerodinamika terén, a 0,42 helyett 0,34-es légellenállási együtthatót sikerült elérniük. A forgalmazás  1,3-as, 55 lóerős, 1,6-os, 75 lóerős vagy 1,8-as, 90 lóerős, karburátoros benzines, illetve 1,6-os, 54 lóerős szívó- vagy 70 lóerős turbódízel motorokkal indult.

A GTI volt a csúcs

A kínálat csúcsa ennél a generációnál is GTI modell volt, a korai kétszelepes 1.8 GTI 107 illetve 112 lóerős lehet. Hengerenként négyszelepes Golf GTI-t 1986-tól gyártottak, katalizátor nélkül 139, károsanyag-átalakítóval 129 lóerőt teljesít. Limitált szériában létezett erősebb is, a 210 lóerős Golf GTI 16V G60 Limited, amiből csupán 70 darab készült, valamint az 5000 darabos szériával épült Golf Rallye.

Ezt eredetileg a Volkswagen azért fejlesztette ki, hogy a ralivébén a Lancia Delta hegemóniáját megtörje. Ez kicsit sem sikerült, de az autó annál érdekesebb.  A VW nagyrészt abból rakta össze a Rallye Golfot, amit a polcról le tudott venni. A gyári 15 colos keréktárcsákkal együtt a futómű is a malacorrú, B3-as Passat G60 Syncro változatából érkezett, az 1,8 literes, G-feltöltős négyhengeres és a jellegzetes négylyukú kerékkupakos felni szintén.