Különös okból foglaltak le 134 darab Fiat Topolinót a livornói kikötőben: az olasz hatóságok szerint megtévesztő a sárvédőjükön elhelyezett olasz zászló, a trikolór ugyanis azt a benyomást keltheti, hogy Olaszországban készültek az elektromos mopedautók – derült ki a Reuters beszámolójából.
A valóság ezzel szemben az, hogy a Topolinót – csakúgy, mint annak testvérmodelljeit, a Citroën Amit és az Opel Rocks-e-t – a Stellantis költséghatékonysági okokból Marokkóban gyártja, máskülönben nem tudnák 10 ezer euró, azaz a mostani árfolyam szerint körülbelül 3,85 millió forint alatt tartani az árát. A konszern szóvivője az üggyel kapcsolatban azt nyilatkozta, szerintük nem félrevezető az olasz trikolór használata, a matrica ugyanis nem az autó, hanem annak „vállalkozói eredetét” jelzi.
„Az esetleges problémák elkerülése végett” azonban úgy döntött a Stellantis, hogy eltávolítják a kérdéses matricákat az autókról. Az nem derült ki, hogy az ügy miatt kell-e további jogi következményekkel számolnia a cégcsoportnak.
Az elmúlt időszakban nem a mostani az első alkalom, amikor a Stellantis a „Made In Italy”-törvény miatt került összetűzésbe a hatóságokkal. Kénytelenek voltak átkeresztelni az Alfa Romeo legújabb crossoverét, mivel annak eredeti neve, a Milano nem felelt meg a kritériumoknak azzal, hogy Lengyelországban fogják gyártani – ezek után Junior néven jelenik majd meg a piacon.