Glória: így nevezi a motorsportszaknyelv azt a szerkezeti elemet, amely immár több mint fél évtizede javítja a nyitott cockpites versenyautók pilótáinak a túlélési esélyeit balesetben. A hagyományos bukókereteknél összetettebb, hatékonyabb szerkezettel eddig nem találkozhattunk közútra tervezett autónál, hiszen feladatát tökéletesen ellátja a szélvédőkeret.

Egyáltalán nincs ablaka a legújabb Mercedesnek 1

A Mercedes-AMG PureSpeed tanulmányautónak azonban egyáltalán nincs szélvédőkerete, merthogy szélvédője sincs, sőt, oldalablakai sem, így az F1-ben amúgy is otthonosan mozgó gyártó bevetette a glóriát, méghozzá olyan formában, ami eddig nem létezett: kétszemélyes utastérre optimalizálva.

Egyáltalán nincs ablaka a legújabb Mercedesnek 45

Szélvédelmet persze nem biztosít a glória, ezért a PureSpeedhez bukósisakot kínál az AMG – ezek, akárcsak a bukásvédelmi keret, áramvonalas kialakítást kaptak, nehogy a szélzúgás csökkentse a tehetős ügyfél élményét.

Arra nincs garancia, hogy a PureSpeed nyomán később megvalósuló, első Mythos-szériás modell szintén szélvédő nélkül kerül majd gyártásba. Az esélyek mindenesetre jók, hiszen ez olyan megkülönböztető jellemző volna, amit kevés versenytárs kínál az ügyfeleknek.

Egyáltalán nincs ablaka a legújabb Mercedesnek 46

Ami a PureSpeed egyéb jellemzőit illeti, számos részletet az AMG One hipersportautótól kölcsönöztek – ilyen például a lágy vonalvezetésű karosszéria és a szénszálas kompozitokból megformált, geometrikus aerodinamikai elemek kontrasztja, vagy a kecses orr két oldalán kialakított, hatalmas légbevezető nyílások.

A hajtásláncról, méretekről, menetdinamikai értékekről és egyéb paraméterekről semmilyen tényszerű értéket nem közölt a gyártó. Csupán annyit tudunk, hogy a PureSpeed nyomán megvalósuló, első Mythos-autóból mindössze 250 darabot fognak gyártani.

Egyáltalán nincs ablaka a legújabb Mercedesnek 47

A műszerfalra az IWC Schaffhausen tervezett órát