A Toyota után a Honda is kedvet kapott az észak-amerikai haszonjárműpiachoz. Erre lehet következtetni abból, hogy a japán gyártó hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatót állított ki az ACT Expón. A Las Vegasban tartott eseményen számos gyártó megmutathatta, hogyan képzeli el a karbonsemleges jövőt. A Honda azt tervezi, hogy 2050-re minden terméke zéró-emissziós lesz.
„Azok a haszonjárművek, beleértve a 8-as osztályba tartozó vontatókat is, ahol az üzemanyagcella reális alternatívát jelent a dízelüzeműekkel szemben, jelenleg kulcsfontosságú szerepet töltenek be a Honda hidrogén stratégiájának kiszélesítésében” – jegyezte meg Ryan Hary, az American Honda Motor Co. Inc alelnöke az újdonsággal kapcsolatban.
A legújabb Honda csőröst három darab, egyenként 80 kW teljesítményű üzemanyagcellával látták el, amelyeket a japán gyártó egy ideje szériában gyárt a Michigan-i Fuel Cell System Manufacturing üzembeen, amit nem mellesleg a General Motorsszal közösen hozott létre. Az elmúlt évtizedben a General Motorsszal közösen fejlesztett rendszer akár kétharmaddal kisebb üzemeltetési költségeket tesz lehetővé az előző generációs megoldáshoz képest.
A Honda új – egyelőre koncepcióként elkészült – vontatója 8 méter hosszú, 2,4 méter széles és 4 méter magas. Azért hasonlít egy már meglévő modellre, mert valójában egy átépített Peterbilt.
A modell 13 tonna önsúlyú és 37,2 tonna lehet az össztömege. Az üzemanyagcellák működéséhez szükséges hidrogént 82 kg összkapacitású hidrogéntartályokban tárolja el 700 baros nyomáson. A vontatót 120 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorral is felszerelték, amibe az üzemanyagcellák által megtermelt, de fel nem használt áramot tárolja. Egy feltöltéssel 400 mérföldet ( kb. 644 km) tud megtenni. Becsült végsebessége 112 km/óra.
A japán gyártó négy fő területet határozott meg hidrogén startégiájának megvalósítására. Ez magában foglalja egyfelől a hidrogéncellás elektromos járműveket, az üzemanyagcellás haszonjárműveket, az állandó energiatárolókat, valamint a bányagépeket. A bemutatott koncepció nyergesből tehát már a közeli jövőt képviseli, ami első körben a legnagyobb valószínűséggel Los Angeles környékén fognak tesztelni az utakon.