Az új Q6 e-tron premierjekor megígérte az Audi, hogy két hátsókerék-hajtású verziót is felvesz majd a kínálatba: az egyiket kis akkuval, jutányos áron, a másikat a quattro modell bruttó 100 kWh-os akkumulátorával, ami a csekélyebb tömeg és mérsékelt teljesítmény miatt igazi hatótávolság-bajnoknak ígérkezett.

Nos, ez utóbbiról most közzétett néhány alapadatot a gyártó, és a modell csak részben hozza a papírformát. A motorteljesítmény 225 kW (306 LE), ami a rajtautomatika aktiválásával átmenetileg 240 kW-ra (326 LE) ugrik. Ilyenkor nem 6,7, hanem 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára az autó.

A WLTP-norma szerinti hatótávolság 631 kilométer, ami épp csak minimálisan több, mint amit a Q6 e-tron quattro (625 km) tud, de az Audi valamiért ilyen szorosra látta jónak méretezni a típusokat: az SQ6 e-tron névleges értéke például épp csak valamivel rosszabb (598 km).

Alig gyengébb, alig megy messzebb, alig olcsóbb az új Audi 1

Míg az összkerékhajtású Q6 e-tron modelleket akár 270 kW-tal tölthetik gazdáik, az egymotoros SUV minimálisan lassabban: legfeljebb 260 kW-tal tölthető. Az újonc kiszállításai az év harmadik negyedévében kezdődnek meg, addigra várhatóan az abszolút belépőmodell (egy villanymotor, 83 kWh kapacitású akkumulátor) is megérkezik.  Az Audi Q6 e-tron harmadik kivitelének egyelőre csak a nagy-britanniai ára ismert: ez pedig nem egészen 8%-kal alacsonyabb, mint a Q6 e-tron quattro indulóára.