Az Alfa Romeo 8C Competizione különleges típus volt, ami a szűkös években életben tartotta a patinás olasz márka sportszívét, őrizte a Cuore Sportivo lángját. Látványától elolvadtak az autórajongók, V8-as Ferraritól kölcsönzött motorja pedig felejthetetlenül szólt. Akadt viszont egy hibája: a robotizált hatsebességes szekvenciális automata váltó megbocsájthatatlan élményromboló porszemként akasztotta meg a gépezetet.

Kijavították a legdögösebb Alfa Romeo nagy hibáját 1

Most ezeket a hibákat egy svájci cég tünteti el, az Officine Fioravanti. A régi váltót kidobták, és egy klasszikus, nyitott kulisszás hatsebességes manuális egységet építettek a helyére. A változások sora azonban itt nem állt meg, új karbon-kerámia fékrendszert is raktak a legendás gép alá, valamint Öhlins elektronikusan állítható lengéscsillapítókat, és pillekönnyű, FIA-által jóváhagyott karbonszálas műanyagból készült üléseket (nem mellesleg az eredeti ülés is karbonszálas műanyagból készült). 

Kijavították a legdögösebb Alfa Romeo nagy hibáját 2

A V8-as elektronikus vezérlését is átfésülték, ami némi plusz teljesítménnyel jár, de ennek pontos számát nem közölte a svájci műhely. 

A 2007 és 2010 között gyártott Alfa Romeo 8C Competizione  90 fokos hengerszögű, 4691 cm3-es, V8-as erőforrása igazi olasz mestermunka, ami 450 lóerőt és 470 Nm nyomatékot termel, 100-as tempóra 4,2 másodperc alatt gyorsul. 500 kupé, és 500 roadster készült.

Kijavították a legdögösebb Alfa Romeo nagy hibáját 3

Amikor 2006-ban elhozták Magyarországra megmutatni a 8C kiállítási darabját, a leleplezésen a Vezess is ott volt. Így írtuk róla akkor: