Teljesen elektromos, nulla károsanyag-kibocsátású járművé alakított egy dízellüzemű Euclid R85B típusú bányadömpert az ABB. A svájci cég és a a Nuh Cement együttműködése úttörőnek számít, ugyanis utat nyit a nagyobb teherbírású bányadömperek villanyosítása előtt. Nemcsak a szükséges hajtásrendszert tervezte meg az ABB, de a Bordline CC200-as akkumulátort is bele tette az együttműködésbe. Mindemellett a léghűtéses vontató motor, a járművezérlő elektronika, a DC-gyorstöltő és a járművezérlő elektronika is a cégtől származik.
A monstrum a Törökországban található Kocaeli-Körfezben dolgozik, egy cementbányában. Ebben vannak olyan területek, amikor a teherautóknak 18-20%-os lejtőkön kell teljesen megrakodva lefelé menniük. A regeneratív fékezés lehetővé teszi, hogy a teherautó lefelé haladva töltse az akkumulátorát, és miután lerakodták, csak a korábban regenerált elektromos energiát használva feljusson a bánya tetejére.
Ez az egyik első ilyen jellegű utólagos átalakítás a világon. Ezáltal fontos tapasztalatokat közvetíthetünk a bánya- és cementipar felé. Az újdonság jelentősen csökkenti a költségeinket és a környezetre gyakorolt hatásainkat is” – jegyezte meg az újdonság kapcsán Gökhan Bozkurt, a Nuh Cement Csoport vezérigazgatója.
Az ABB Motion vontatási üzletágának elnöke, Edgar Keller hozzátette: „A projekt befejezése rendkívül kielégítő, mert új életet ad olyan gépeknek, amelyek egyébként lejárt volna az élettartamuk, miközben egyidejűleg csökkenti a költségeket, csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást és növeli a Nuh Cement presztízsét is”.
Az elektromos hajtásrendszer használata a dízel belsőégésű motor helyett alacsonyabb üzemeltetési költségeket eredményez, hiszen az üzemanyagra és a karbantartásra fordított összegek kisebbek. Emellett a teherautó nagyobb teljesítménnyel üzemel, ami növeli a jármű termelékenységét. A helyszíni dolgozók is profitálnak az elektromos meghajtásra való áttérésből a csökkentett zajszint, a kisebb vibráció és a tisztább munkakörnyezet révén.