A BMW 3 szedán és kombi modellfrissítésével párhuzamosan ezen modellek M-es verzióit is átdolgozta a gyár.
Az M3 Competition modellváltozatok, amelyek eddig is jelentős teljesítmény-fölénnyel bírtak, összkerékhajtású kivitelükben most még erősebbek lesznek: az eddigi 510 helyett immár 530 lóerő a maximum, amit kinyerhetünk a háromliteres, soros hathengeres motorból. Ezt a motorvezérlés újraprogramozásával érték el. A legnagyobb forgatónyomaték maradt 650 Nm, ezt viszont szélesebb fordulatszám-tartományban: 2750 és 5730/perc között kapjuk.
A szedán 3,5, a Touring 3,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára – itt tehát nincs változás az eddigi, 510 lóerős Competition xDrive kivitelekhez képest. Ha viszont 200 km/óráig gyorsulunk, ott már érvényesül az extra kraft, fél másodpercet farag le a szintidőből a szedán (11,8 mp), illetve a kombi (12,4 mp.)
Nem változtak a hátsókerék-hajtású modellek paraméterei. Azaz az M3 Competition verziók esetében 510 lóerő maradt a csúcsteljesítmény, míg a szedán továbbra is elérhető 480 lóerős, hátul hajtó verzióban, amelynek fő vonzereje, hogy a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó helyett hatfokozatú, kézi kapcsolású egységet kapunk. A végsebesség nem változott: ez minden modellnél 250 km/óra, kivéve, ha megrendeljük az M Driver csomagot, amely esetben a szedán 290, a kombi 280 km/órára képes – itt sincs tehát változás.
Új, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák jelennek meg a kínálatban, valamint a fényforrások lámpatesteken belüli elrendezése is változott.
Az utastérben a mezei BMW 3-asoknál is alkalmazott, sokszögletű kormánykerék M Sport verziója, a karbon csomag kibővített elemei (immár a kormánykerék és a váltófül és kaphat szénszálas dekort), valamint az igényesebb műszerfal-kárpitozás hoz újat. És persze ott a BMW 8.5 operációs rendszert alkalmazó infotainment rendszer, amelyet értelemszerűen M-specifikus grafikákkal és tartalmakkal frissítettek. A hangulatvilágítás mostantól a szellőzőrostélyok szegélyére is kiterjed.