Miután a francia DS Automobiles páncélozott autót épített Emmanuel Macron részére, felmerült, hogy ezt a szolgáltatást talán civil ügyfelek is nagyra értékelnék. A cég tavaly ősszel jelentette be, hogy elkészíti az államfői autó polgári változatát, mostanra pedig megvalósult a DS 7 Vauban.

Az aramidszálas páncélzattal, acéllemezekkel és biztonsági üveggel megerősített utascella VPAM 4-es szintű védelmet kínál, amely a kézi lőfegyverek ellen hatásos.

Máshogy biztonságos ez a francia SUV 1

A viszonylag alacsony védelmi szint és a high-tech anyagok alkalmazása együtt azt eredményezte, hogy mindössze 164 kilóval nőtt a modell tömege.

A 300 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánc könnyen kimozogja ezt az extra tömeget, mindössze a 0–100 km/óra gyorsulás szintideje romlott 5,9-ről 6,1 másodpercre.

Máshogy biztonságos ez a francia SUV 35

A DS 7 Vauban normál B kategóriás jogosítvánnyal vezethető, 10,45 méteres fordulóköre megegyezik a szériaváltozatéval, ahogy a karbantartási feladatok is elvégeztethetők a legtöbb DS kereskedésben.

Nem átlagosak viszont a költségek, bár a műfajban állítólag kifejezetten jutányosnak számít a 165 ezer eurónál, azaz 66 millió forintnál induló vételár.

Máshogy biztonságos ez a francia SUV 36

Az utastérbe speciálisan hímzett fejtámaszok, automatikus tűzoltó berendezések, extra oxigéntartályok, interkom, kiegészítő USB-aljzatok és egyéb, biztonsági és személyes igényeket kielégítő módosítások kérhetők. A leglátványosabb változás a padlókonzolon elhelyezett kapcsolósor, amely ezeknek a kiegészítő fedélzeti rendszereknek a vezérlésére szolgál.

A DS 7 Vauban első példánya elkészült (ld. a fotókat), a homologizáción remélhetően már júniusban átesik a modell, és megkezdődhet az értékesítés.

Máshogy biztonságos ez a francia SUV 37