A megsérült autók a legtöbb esetben alkatrészként végzik, a sérülés mértékétől függően, de néha csodás feltámadás lesz a történet vége. Remek példa erre az alábbi Suzuki SX4, amelynek korábban összetört az első lökhárítója, a fényszórói, a motorháztető és a sárvédői, a légzsákok is kinyíltak.
De ahelyett, hogy megszabadult volna az autótól, az amerikai tulajdonos úgy döntött, átalakítja a verdát, kicsit cyberpunk, kicsit Mad Max-stílusban.
A crossover szemből szinte felismerhetetlen, a futómű szélesítést és emelést kapott. A Suzukira még csörlőt is szereltek és nagyon komoly, Goodyear Wrangler 235/75R15 terepgumikat. LED-ek sora váltotta fel a hagyományos fényszórókat.
Motorválaszték itthon
Messze az M15A kódjelű, 1490 köbcentis benzines a leggyakoribb a használt Suzuki SX4-ben. A gazdagon felszerelt Swift GS-ekből ismert motor itt 99 lóerős 5600-on és 133 Nm a maximális nyomatéka 4100-tól. 2010-től a két fő paraméter 112 lóerő és 145 Nm, a gyorsulás 100-ra marad 11,0 mp, csak a végsebesség nőtt 175-ről 180 km/órára.
107 lóerővel indult a jóval ritkább M16A négyhengeres. A Swift Sport szívóoldalon változó vezérlésű, 107 lóerőre visszavett motorjának 145 Nm a nyomatékmaximuma. Ez a motor van a fotókon látható autóban is. 2010-től 120 lóerővel és 156 Nm-rel gazdálkodhat a vezető.
Háromféle dízelmotorral készült Esztergomban a Suzuki SX4. Az 1910 köbcentis, 120 lóerős, 280 Nm nyomatékú gép az Alfa és a FIAT jól bevált motorja, az 1,6 DDiS a PSA Peugeot Citroën takarékosabb, 1560 köbcentis, 90 lóerős és 215 newtonméteres motorja, kizárólag elsőkerék-hajtással. Egészen ritka a használt Suzuki SX4-ben a FIAT 1956 köbcentis, 135 lóerős és 320 Nm nyomatékú dízelmotorja, amely 2009–2013 között volt gyártásban az 1,9 DDiS utódaként.
Ritka a kapcsolható összkerekes verzió az 1,6-os benzinesből és az 1,9 literes dízelből. A műszerfalon lévő gombbal választhatunk az elsőkerék-hajtás, az automatikus nyomatékelosztás és a fix 4×4 között.
A karosszéria többi része gyakorlatilag megegyezik a szabványos SX4-gyel. A légzsákok kivételével mindent helyreállítottak: az összkerékhajtás működik, a kétliteres motorja gyári, amihez egy hatsebességes, manuális váltó kapcsolódik. Az utastérbe került néhány pluszkapcsoló és egy Carplay/Android Autót támogató fejegység.
A 2011-es évjáratú autóért 6500 dollárt kérnek ebben az állapotban, amely átszámítva 2,3 millió forint. Anno 2,7 millió forint volt egy új SX4 itthon, és ezek az autók 8-15 évvel később sem csak új áruk töredékéért cserélnek gazdát. Olvasd el tesztünket: