A BMW és a Pirelli közösen egy innovatív, csekély gördülési ellenállású téli abroncsot fejlesztettek ki. A technológia elsősorban a villanyautósok számára lehet érdekes.
A BMW 7-es modellcsaládon debütál – várhatóan már idén augusztusban – az az új Pirelli P Zero Winter 2 téli abroncs, amely változatlan biztonsági jellemzők mellett kínál érdemben csökkentett gördülési ellenállást.
A téli abroncsok gumikeveréke és futófelületi mintázata kifejezetten arra született, hogy hideg, nyirkos, havas útfelületen is megfelelően tapadjon. Ez viszont szükségszerűen nagyobb gördülési ellenállást jelent – illetve jelentett mostanáig. A Pirelli ugyanis a BMW-vel együttműködésben kifejlesztett egy olyan új terméket, amely pont ezen a két téren ér el (műszakilag nem részletezett módokon) javulást.
Az abroncsot 20 colos méretben, a BMW 7-eshez kínálják idén nyártól. A fejlesztők szerint az akkumulátoros elektromos i7 esetében akár 50 kilométerrel nőhet a modell hatótávolsága a jelenlegi gyári szerelésű téli abroncshoz képest.
A BMW i7 xDrive60 hivatalos hatótávolsága 591 – 625 km. Mivel a homologizációs méréseket jellemzően szobahőmérséklethez közeli tartományokban végzik, télen minden bizonnyal alacsonyabb az elérhető érték; az 50 kilométeres plusz tehát akár 10 százalékos javulást is jelenthet, ami mindenképpen jelentős előrelépés.
A tervek szerint a későbbiekben más BMW modellekhez is elérhető lesz a speciális téli abroncs, elsőként az új BMW X3-ashoz, ami 2024 második felében jelenik meg.