Új gyári kódszámmal (F40 helyett F70), 42 mm-rel hosszabb, 1 mm-rel szélesebb és 25 mm-rel magasabb karosszériával lép színre a BMW 1 negyedik kiadása. A tengelytáv azonban nem változott, ez pedig elárulja, hogy mégsem vadonatúj modellről van szó. Ugyanakkor a BMW sok mindenen és mélyrehatóan változtatott: átdolgozták a hajtásláncokat, a felfüggesztést, és persze a digitális tartalmakat.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 1

Optikailag számos elem aktualizálja a most bemutatott ötajtóst. Elöl mélyre nyúló légbeömlő, felette pedig, az újrarajzolt dupla vesében ritkás rácsozat teremt fenyegető összképet. Az M135 vízszintes lamellái helyett az alapmodelleken, illetve az M csomagos kiviteleken függőleges és 45 fokban döntött lemezeket találunk. Az adaptív világítást csak felárért kínáló lámpatesteket ugyanazok a vesszőt mintázó, függőleges nappali fények tagolják, mint amiket az utóbbi időben bemutatott többi BMW-nél is láthattunk.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 137

Hátul teljesen új a zárófény, a hátsó szélvédőt légterelő perem szegélyezi, és megjelent itt is a kontrasztos tetőlemez divatja. Az M Sport optikai csomag módosított első lökhárítót, valamint diffúzort imitáló hátsó lökhárítóbetétet kap, de látható kipufogóvégből csak az M135 xDrive-ra jutott – igaz, oda rögtön négy darab. A hátsó oldalajtó mögött, a hokiütőszögletben a típust azonosító 1-es számjegyet láthatunk; ezt először az 5-ös széria alkalmazta, és úgy nézzük, szokássá válik.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 138

Az utastérben, az ívelt kijelzőkön a BMW 9.0 kiadású operációs rendszere fut, magával hozva egy sor fejlett digitális, online szolgáltatást. A fedélzeti funkciók többségét digitális parancs (érintőképernyő vagy hangvezérlés) irányítja, beleértve az alapáras digitális klímaberendezést is. A padlókonzolt teljesen átdolgozták. Újak az ülések, a hátsó ülésfelületeket az elsőkhöz méretezték, a csomagtartó 380/1200 literes – a 48 V-os mild hibrid rendszer akkumulátora 80 litert vesz el ebből. A csomagtérfedél motorosan, sőt, kéz nélkül nyitható, ám mindkét funkció feláras. Vontatni 1,3 tonnát tudunk.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 139

A beltér alapkivitelben teljesen bőrmentes, beleértve az M135 xDrive sportmodellt is – bőr is akad bőven, de csak felárért. Szintén opciós a csaknem szabályos négyzet (835 x 845 mm) alakú panoráma-napfénytető, a Harman Kardon hifi és a vezeték nélküli telefontöltő, nem kell viszont pluszpénzt fizetni a hangulatvilágításért.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 140

A motorokat átdolgozták, a 120 és a 120d esetében 48 V-os mild hibrid technológia igyekszik csökkenteni a fogyasztásukat. Az új BMW 1 az első olyan szériája a márkának, ahol a benzines modellek típusjelzéséből hiányzik az i betű – ez mostantól csak a villanymotoros modelleket jelzi.

Bevezetéskor kettő benzines és kettő dízelmotorral lesz kapható a BMW 1, még az év vége előtt további két benzinmotor érkezik. A mostaniaknál alapfelszerelés a hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó, a kormányra szerelt váltófül opciós, összkerékhajtást csak a csúcsmodell kínál.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 141

A belépő benzines modell, a BMW 120 háromhengeres, másfél literes motort kapott, a többiekben kétliteres, négyhengeres egységek dolgoznak. A dízelek számos elemét átdolgozták.

Ami a futóművet illeti, az első rugótornyok kitámasztást kaptak, módosították az első kerekek utánfutását, kényelmesebbre cserélték a lengéscsillapítókat, az első és hátsó felfüggesztés számos komponensét módosították, a motorbakoknál speciális zajcsillapítást alkalmaztak.

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 142

Hátsókerék-kormányzás nincs, de kérhető adaptív M futómű 8 mm-es ültetéssel és közvetlenebb kormányművel. Újdonság az integrált fékvezérlő rendszer, amely gyorsabb reakciót, pontosabb visszajelzést ad, de kérhetők M Sport fékek is.

Alább a legfontosabb műszaki adatokat találod, ha pedig videón is megnéznéd a megújult BMW 1-est, kattints ide!

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 143

Méretek

    BMW 120 BMW 135 xDrive BMW 118d BMW 120d
Hosszúság mm 4361 4361 4361 4361
Szélesség mm 1800 1800 1800 1800
Magasság mm 1459 1459 1459 1459
Tengelytáv mm 2670 2670 2670 2670
Csomagtartó liter 300/1120 380/1200 380/1200 300/1120
Tömeg, vezetővel kg 1500 1625 1540 1570

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 144 

Motor

    BMW 120 BMW 135 xDrive BMW 118d BMW 120d
Hengerek száma   3 4 4 4
Lökettérfogat cm3 1499 1998 1995 1995
Max. teljesítmény kW / LE 115 / 156 221 / 300 110 / 150 110 / 150
Max. forgatónyomaték Nm 240 400 360 360
48 V villanymotor          
Max. teljesítmény kW / LE 15 / 20 15 / 20
Max. forgatónyomaték Nm 55 55

Betűt vesztett, számjegyet nyert a legújabb BMW 145

Menetdinamika, fogyasztás

    BMW 120 BMW 135 xDrive BMW 118d BMW 120d
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 7,8 4,9 8,3 7,9
Végsebesség km/óra 226 250 222 222
Átlagos üzemanyag-fogyasztás l/100 km 6,0 – 5,3 8,1 – 7,6 5,2 – 4,6 4,8 – 4,3
Átlagos CO2-kibocsátás g/km 135 – 121 184 – 174 136 – 122 125 – 112