Nincs megállás a Lanzante műhelyében, mivel a versenysportban is érdekelt brit vállalat talált még tartalékot az 1980-es évek Porsche 911-esében. Még könnyebbé és még gyorsabbá tették azt a három példányt, amelyek a következő hónapban esedékes Goodwoodi Sebességfesztiválon fognak bemutatkozni.

A 930-as generációból származó, 1975 és 1989 között gyártott 911-esek egytől egyig a McLaren Forma-1-es sikerszériájának állítanak emléket. Sorra nyerték a világbajnoki címeket az 1980-as évek közepén a wokingiak, amiből motorbeszállítóként a Porsche is kivette a részét – igaz, a blokkok a TAG luxemburgi holdingtársaság nevét viselték, ami megmagyarázza, miért TAG Championship by Lanzante a konstrukció neve.

Most vadul meg igazán a ’80-as évek Porsche 911-ese 1

Fotó: Lanzante

Most vadul meg igazán a ’80-as évek Porsche 911-ese 2

Fotó: Lanzante

A dicső múlt emlékére a 911-esekbe a Porsche korábbi F1-es motorjait építették. Természetesen az idő előrehaladtával továbbfejlesztették a 1,5 literes, ikerturbós V6-os hajtásláncot: a Cosworth beavatkozásával a teljesítménye 510-ről 625 lóerőre nőtt, míg a maximális percenkénti fordulatszámát 9000-ről 10 250-re emelték. A 625 lóerőt az átalakított hatfokozatú, kézi váltó továbbítja a hátsó tengelyre – a sebességváltót a későbbi, 993-as generációjú 911-esből „emelték át”, és úgy csűrték-csavarták az áttételezését, hogy a 322 km/órás végsebesség se jelentsen gondot.

Ezzel párhuzamosan komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy faragjanak a sportkupé tömegéből. A „diéta” keretében lecserélték a motorháztetőt, az ajtókat, a tetőt, a lökhárítókat és a sárvédőket is; kivétel nélkül szénszálas anyagból készült elemek kerültek a helyükre. Ugyanezen logika mentén a fékrendszert is karbonszálasra, az üléseket pedig a Recaro kagylóüléseire cserélték. A drasztikusnak ható módosítások megtették a hatásukat, a végeredmény ugyanis 920 kilogramm lett, ami több mint 430 kilóval könnyebb a donorautónál.

Most vadul meg igazán a ’80-as évek Porsche 911-ese 3

Fotó: Lanzante

Arról egyelőre nem tettek említést, mennyibe fognak kerülni a továbbfejlesztett 911 Turbók, ám – mint azt a Carscoops megjegyezte – támpontként szolgálhat, hogy a korábbi specifikációért 1,5 millió dollárt kértek el, ami a mostani árfolyamon 537 millió forintnak felel meg.