Aggasztóan megemelkedett a vasúti átjárós balesetek száma: idén 30 vasúti átjárós baleset történt, ez 9 esettel több, mint a tavalyi év megegyező időszakában – nyilatkozta Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója a minap.
A baleseteket állítása szerint minden alkalommal az emberi figyelmetlenség vagy a KRESZ-szabályok megsértése okozta.
A vasúti átjárókban az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos áldozatot követelő baleset, hangzott el a nyilatkozatban.
A balesetek megelőzése érdekében a MÁV Sín-tér címmel edukációs filmeket készített, a videók a féktávolság, az elsodrási határ és az áramütés témakörével foglalkoznak. Többek között bemutatják, hogy a vonat féktávolsága miért több száz méter.
A szabályokat megszegők – aztán balesetezők – 99 százaléka tisztában volt tettével, azt sietséggel magyarázta – mondta Berzai Zsolt r. alezredes, az OBB főtitkára, 2023-as adatokra hivatkozva.
A fő gond, hogy az emberek nem tudják reálisan felmérni egy közeledő jármű sebességét. A vonat kétszer olyan gyorsan ér oda, mint gondolnánk, és az elsodrási határa is kétszer akkora, mint ahogyan arra számítanak az emberek, állítják a szakértők.
Egy mozdonyvezető azt is elmesélte, hogy 24 éve dolgozik vonaton és nyolc esetben volt gázolása, ebből két esetben gépkocsival ütközött az átjáróban. A baleseteket nem lehet elfelejteni, az ütközés mély nyomot hagy a mozdonyvezetőkben.
A Sín-tér első része pedig nagyon edukatív, érdemes megnézni:
Azt hallottad, hogy a MÁV 15 darab, állítólag jó állapotú, 1981 és 1985 között gyártott dízelmozdonyt fog bérelni, hogy javítsa a hazai vasúti krízist?