Egyelőre a tervezettnél jóval lassabb ütemben halad az évekkel ezelőtt nagy elánnal beharangozott elektromos átállás az autógyártóknál, amit jól mutat, hogy több márka máris elhalasztotta az ezzel kapcsolatos, korábbi vállalásait.

Közéjük tartozik a Volkswagen is, mely tavaly még azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra az éves újautó-eladások 80 százalékát a villanyautók tegyék ki Európában. A wolfsburgiak azonban kénytelenek lesznek felülvizsgálni a stratégiájukat, miután az ID-modellek a várakozásokkal ellentétben meglehetősen vegyes fogadtatásban részesültek – írja a Motor1.com.

A Volkswagen így kénytelen ahhoz a kerethez nyúlni, amit még az előző évben különített el az elektromos átállásra. Arno Antlitz, a Volkswagen-csoport pénzügyi és operatív igazgatója jelentette be, hogy

a 180 milliárd eurós, átszámítva mintegy 70 ezer milliárd forintos büdzsé egyharmadát, 60 milliárd eurót, azaz 23,4 ezer milliárd forintot inkább arra költik, hogy a belső égésű motorjaik „versenyképesek maradjanak”.

Korábbi döntésük felülbírálásáról úgy fogalmazott Antlitz, hogy „a jövő elektromos, azonban még a múltnak sincs vége”.

Ez kontrasztban áll a márka 2022. végi álláspontjával, amikor még azt tervezték, hogy 2033-tól kizárólag elektromos modelleket fognak gyártani és értékesíteni Európában. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkafőnöke egyenesen arról beszélt, hogy a belső égésű motorok amellett, hogy nem többek a „felesleges zajnál”, már „régi technológiának” számítanak, szemben az alternatív üzemanyagokkal.