Még a Ferrari sem kerülheti meg az elektromos átállást, így várhatóan jövőre piacra is dobja az első villanyautóját. Sok minden egyelőre nem derült ki a készülő elektromos modellről, de – még ha apránként is – csöpögtetik a részleteket az olaszok. Hogy ne okozzon csalódást az ügyfeleinek, úgy döntött a maranellói vállalat, a 2025-re beharangozott autójánál a gyorsulás és a végsebesség helyett arra fókuszál, hogy semmiképpen se legyen halk – ahogy ők fogalmaztak: „autentikus” lesz a hangja.
Ezzel kapcsolatban Emanuele Carando, a Ferrari termékmarketing-igazgatója a Drive.com.au hasábjain úgy fogalmazott, hogy
a márka első modellje egy „igazi Ferrari” lesz, és nem jelenti a benzines és hibrid hajtású modellek végét.
„Soha nem volt kulcsfontosságú a sebesség az autóink marketingjében” – folytatta a mondandóját. „Az 1980-as években az autós magazinokban még a végsebességet emelték ki, mint fő jellemzőt, viszont az 1990-es évek folyamán már a lóerőkre terelték a szót. Most már a tömegre helyeznek nagyobb hangsúlyt, nem pedig a motorerőre. Amikor egy autóról beszélünk, a vezetés izgalmáról beszélünk, ami az erő, az erőhatások, a tömeg, a fékek és a hang kombinációja.”
Carando elmagyarázta, az autó végsebessége „olyan dolog, amit nem igazán lehet élvezni”, ugyanez pedig a gyorsulásokról is elmondható, hogy „néhányszor kipróbálod, utána megunod ezeket”. Épp ezért a cél egy „gyors, agilis és szórakoztató” modell építése, mondván, a Ferrarit „érdekli az ügyfelek mosolya, amikor az autónkat vezetik”.
Ami az elektromos Ferrari hangját illeti, az ausztrál autós lap több aspektusból próbálta megközelíteni a témát, de rendre falakba – vagy inkább titokzatos válaszokba – ütközött. Amit tehát tudunk: lesz hangja, és nem szimulált motorzajról van szó.
Azt már Gianmaria Fulgenzi, a Ferrari termékfejlesztési vezetője mondta a Vezessnek, hogy :”Sokan azt gondolják, hogy a villanyhajtás hang nélküli, de ez nem igaz. Egyedi hangja van, dolgozunk rajta, hogy az elektromos modellünkhöz illő legyen.”
A Ferrari előrejelzései szerint 2026-ban az eladott új autók 5 százaléka lesz elektromos. Ilyen szempontból inkább 2030-ra várható nagy változás, amikorra az olaszok azt vállalták, hogy már csak az eladásaik 20 százalékát teszik ki a benzines modellek, míg a maradék 80 százalékon – egyenlő arányban – az elektromos, illetve a plug-in hibrid hajtású kocsik osztoznak majd.