A Ford népszerű áruszállítójának villanyváltozatát először Barcelonában vezethettünk. Az első tapasztalatok kedvezőek voltak, de ebben az is szerepet játszott, hogy a tervezők törekedtek arra, hogy a kezelése legalább olyan egyszerű legyen, mint a dízelmotoros változaté. A márkának bejött a húzása, ugyanis a modellből 88 darabot adtak el az év első négy hónapjában, ezzel átmenetileg ugyan, de piacvezetővé léptek elő a kategóriában.

Mit hozhat a mostani újítás a Fordnak? Ez meglehetősen érdekes kérdés, révén, hogy a megnövelt akkupakkal rendelkező E-Transit bemutatójával közel egy időben tartották a Renault Master villanyváltozatának menetpróbáját. Az új elektromos Transit mostantól 402 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, míg francia vetélytársa 460 kilométert, WLTP-ciklus szerint. A Fordnak tehát sikerült ugyan 28 százalékkal megnövelnie a hatótávot, de még ezzel is a harmadik helyen áll ezen a téren a Master és a Sprinter (440 km) mögött.

Messzebb juthatsz a villany Transittal 1

A Ford nemcsak a hatótávon javított, hanem a töltési teljesítményt is javították. A váltakozó áramú (AC) töltési kapacitás 11kW-ról 22 kW-ra javult, így a teljes töltés körülbelül hat órát vehet igénybe a gyári adatok szerint. Az egyenáramú töltés (DC) viszont a korábbi 115-ről 180 kW-ra változott. Ez azt jelenti, hogy nagyjából tíz perc alatt 116 kilométeres hatótávra is szert tehet az, aki ilyen gyorstöltővel tölti az energia tároló csomagját. 10 százalékosról 80 százalékos szintre pedig körülbelül 28 perc alatt tölthető fel az E-Transit.

Az E-Transit 19 modellváltozatból (L2,L3 és L4) áll, amelyek között dupla kabinos, zárt áruszállítós és szimplafülkés kiviteleket egyaránt megtalálhatók. (A kínálat továbbá kiegészül egy max 15 fős minibusszal is.) A megengedett össztömeg 3,5 és 4,25 tonna között mozog. A maximális hasznos teherbírás a dobozos áruszállítóknál eléri az 1, a szimplafülkés alvázas kiviteleknél pedig az 1814 kg-ot. A 3,5 tonnás dobozos változat 1,46 tonnányi, a szimplafülkés alvázas kivitel pedig 1,8 tonnányi árut szállíthat.

Messzebb juthatsz a villany Transittal 2

A nagyobb hatótávolságú E-Transit az elődhöz hasonlóan fedélzeti 230-as dugaljjal rendelkezik, amely a hátsó kerékdob mögött kapott helyet. Ennek köszönhetően a felhasználók akár 2,3 kW-os teljesítménnyel működtethetik elektromos szerszámaikat, berendezéseiket, vagy az átalakítás során beépített rendszereket. A modellnél továbbá az alapfelszereltség részét képezi a hőszivattyú.

Az új E-Transit továbbra is a Ford Otosan törökországi gyárában készül, ott ahonnan a dízel változatok is legördülnek nap, mint nap a gyártószalagról.