Ha egy szétrohadt 323-asról lenne szó, akkor valóban furcsa döntésről beszélhetnénk. Esetünkben viszont egy legendás státuszba felkúszó típusról van szó, aminek árai kilőttek a csillagos ég felé.
Az 1989-1998 között gyártott Mazda MX-5 NA, vagyis az első generációs japán, hátsókerék-hajtású roadster ma már megbecsült, keresett darab. A szétrohadástól megmentett, gyárias állapotú példányok már eleve sokat érnek, de ha akad egy makulátlan, keveset futott MX-5, azért megőrülnek a gyűjtők.
Ezt jól mutatja a képeken látható vörös darab, amiért a Bring a Trailer oldalán fizettek több mint 40 ezer dollárt, nagyjából 15 millió forintot. Ennyiért már bőven kapható a legújabb ND variáns, a szebb, pár éves darabokat 10-11 millió forint körül árulják a használt autók között.
De van, aki az igazi analóg érzést keresi, időutazást szeretne, és ez az apróság, a maga négyhengeres, tizenhat szelepes 116 lóerős motorjával megadja mindezt. Mindössze 60 kilométert futott eddig, tehát senki sem használta, három évtized alatt csupán két tulajdonosa volt.
Az autó hozza, amit tudott a kilencvenes évek elején, 14 colos alufelniken gurul, van benne AM/FM rádió kazettalejátszóval, CD-lejátszóval, elektromos ablakok, tempomat, részlegesen önzáró differenciálmű, levehető keménytető. 1,6-os, négyhengeres szívó benzinese 6500-as fordulaton adja le 116 lovas teljesítményét, mellé 136 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de nem is ez a lényege. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű, a remek ötsebességes, kézi váltó és persze a sperr miatt a 960 kg-os MX-5 rendre ott van a legélvezetesebben vezethető autók között.
Annyira jó állapotú, hogy ezt vélhetően nem fogják már élményautónak használni, negyedáron technikailag hasonló élményt adó, jó állapotú Miaták akadnak már, a hazai piacon is bele lehet futni ilyenekbe 4-5 milliós árhatárig.