A Lotus célja, hogy a szupersportautók és az elektromosság világából a legjobbat hozzák ki. Modellkínálatukat elektromosra cserélik, és minden téren a lehető legjobb teljesítményre törekednek. Négyajtós kupélimuzinjuk, az Emeya pedig nyaktörő menetteljesítménye mellé pokoli gyors töltésre is képes lesz, jelenleg ez a típus a rekorder.
Az Emeya kerekeit hajtó két villanymotor (amelyek közül a hátsó tengelyen dolgozó kétfokozatú erőátvitelt alkalmaz) együtt 905 lóerőt ad le; a nyomatéki csúcs 985 Nm. Mindez 2,78 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség 256 km/óra. Brutális számok, de ha mindezért órákat kell vezetéken lógva töltéssel elfecsérelni, akkor már nem annyira rózsás a kép. A Lotusnál ezt a kételyt is szeretnék eloszlatni egy hitelesített rekorddal. Az Emeya akkumulátorát 14 perc alatt sikerült 10 százalékról 80 százalékra fellőni.
Ez nem lenne akkora trükk, ha az akkumulátor valami apró darab volna, csakhogy az Emeya 102 kWh-s pakkal rendelkezik. Ekkora kapacitású akkumulátor feltöltéséhez már kell a teljesítmény, ezt pedig egy 400 kW-os DC villámtöltő adta meg. A töltés során sikerült elérni a 403 kW-os csúcsteljesítményt, az átlag pedig 331 kW volt, ami még a Lotus előzetes számításait is felülmúlta.
Független cég szervezte a mérést
A tesztet végző P3 tanácsadói cég összehasonlítása során a kínai gyártású Xpeng G9-es tudta megközelíteni a Lotus teljesítményét 320 kW-os csúccsal. A vizsgálatban a Mercedes EQS, BMW i7, Tesla Model Y, Genesis G80, Xpeng G9, Kia EVP, Hyundai Ioniq 6, Nio ET5 és a BYD Atto 3 típusok vettek részt. Tehát pont a Porsche Taycan kimaradt, ami szintén tudja a 325 kW-os értéket.