A Lotus célja, hogy a szupersportautók és az elektromosság világából a legjobbat hozzák ki. Modellkínálatukat elektromosra cserélik, és minden téren a lehető legjobb teljesítményre törekednek. Négyajtós kupélimuzinjuk, az Emeya pedig nyaktörő menetteljesítménye mellé pokoli gyors töltésre is képes lesz, jelenleg ez a típus a rekorder. 

Az Emeya kerekeit hajtó két villanymotor (amelyek közül a hátsó tengelyen dolgozó kétfokozatú erőátvitelt alkalmaz) együtt 905 lóerőt ad le; a nyomatéki csúcs 985 Nm. Mindez 2,78 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség 256 km/óra. Brutális számok, de ha mindezért órákat kell vezetéken lógva töltéssel elfecsérelni, akkor már nem annyira rózsás a kép. A Lotusnál ezt a kételyt is szeretnék eloszlatni egy hitelesített rekorddal. Az Emeya akkumulátorát 14 perc alatt sikerült 10 százalékról 80 százalékra fellőni. 

Ha minden villanyautó így töltene még a dízelesek is átpártolnának 1

Ez nem lenne akkora trükk, ha az akkumulátor valami apró darab volna, csakhogy az Emeya 102 kWh-s pakkal rendelkezik. Ekkora kapacitású akkumulátor feltöltéséhez már kell a teljesítmény, ezt pedig egy 400 kW-os DC villámtöltő adta meg. A töltés során sikerült elérni a 403 kW-os csúcsteljesítményt, az átlag pedig 331 kW volt, ami még a Lotus előzetes számításait is felülmúlta. 

Független cég szervezte a mérést

A tesztet végző P3 tanácsadói cég összehasonlítása során a kínai gyártású Xpeng G9-es tudta megközelíteni a Lotus teljesítményét 320 kW-os csúccsal. A vizsgálatban a Mercedes EQS, BMW i7, Tesla Model Y, Genesis G80, Xpeng G9, Kia EVP, Hyundai Ioniq 6, Nio ET5 és a BYD Atto 3 típusok vettek részt. Tehát pont a Porsche Taycan kimaradt, ami szintén tudja a 325 kW-os értéket. 

 
Égetőbb kérdés az infrastruktúra kiépülése, mert ilyen 350-400 kW-ra képes töltőoszlop még Nyugat-Európában is kevés van, pedig ezek elterjedésével már tényleg a belső égésű motorok tankolásához hasonló gyorsasággal lehetne feltölteni a villanyautókat.